کد خبر: ۵۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 24 June 2015
عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از ایجاد کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان استان در اتاق البرز خبر داد.

بیتا بیات در گفتگو با مهر ضمن تشریح برنامه های جدید اتاق البرز اظهار کرد: مواردی پایه ای و نهادینه شده از دوره های قبل توسط هیئت رییسه فعلی اتاق دنبال می شود، اما در کنار آن کم و کاستی های دوره قبل رفع شده و سعی می شود تا گام های مهمی برای گسترش خدمات اتاق البرز برداشته شود.

وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، تعامل با بخش خصوصی و تشکل های مستقر در استان و همچنین داشتن یک اتاق عضو محور از اهداف هیئت رییسه جدید اتاق البرز است. عضو محور بودن اتاق بر این اساس پایه ریزی شده که پایه تصمیمات مهم تنها بر مبنای نظرات و دیدگاه های رییس اتاق البرز نباشد.

این مسئول گفت: اتاق البرز به دنبال این است که هیئت رییسه و هیئت نمایندگان به عنوان وکلای بخش خصوصی بتوانند رضایت مندی این بخش را فراهم کند خوشبختانه در دو ماهه اخیر، تعاملات با بخش خصوصی و تشکل های استان بسیار رضایت بخش بوده است.

وظیفه کمیسیون های تخصصی ظرفیت سنجی و مطرح کردن مشکلات بخش خصوصی است

بیات در مورد سیاست های اتاق البرز برای جذب سرمایه گذارهای خارجی گفت: اتاق نمی تواند خود سیاست گذار باشد، بلکه همسو با سیاست های کلی نظام است و برنامه های اتاق ایران را دنبال می کند و در نهایت بعد از اعمال این سیاست ها و برنامه ها، اهداف اتاق البرز متناسب با امکانات استان بررسی می شود.

عضو هیئت رییسه اتاق البرز با بیان اینکه پرداختن به موضوع گردشگری در استان برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بسیار مهم است، ادامه داد: در کنار حمایت صنایع که ظرفیت اقتصادی استان است، بهبود امکانات مناسب گردشگران و سرمایه گذاران در استان بسیار ضروری است؛ زیرا در البرز مکان مناسبی برای اقامت گردشگران تعریف نشده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق البرز استراتژی ها و برنامه های زیادی دارد، افزود: یکی از این برنامه ها ایجاد کمیسیون ها در اتاق البرز است. وظیفه این کمیسیون ها ظرفیت سنجی و مطرح کردن مشکلات بخش خصوصی با هیئت رییسه و هیئت نمایندگان است.

عضو هیئت رییسه اتاق البرز در ادامه بیان کرد: بعد از مطرح کردن مشکلات بخش خصوصی با هیئت رییسه و هیئت نمایندگان، آنها نیز از طریق تعاملات با مسئولان استان و یا شرکت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این مشکلات را مطرح و حل می کنند.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، کمیسیون هایی که توسط هیئت رییسه و هیئت نمایندگان اتاق البرز مصوب شده است، کار خود را آغاز می کند و در این میان یکی از کمیسیون هایی که اتاق البرز به جد پیگیر تشکیل آن بوده، کمیسیون گردشگری است.

ظرفیت البرز در صادرات میوه و تره بار بالا است

وی همچنین بیان کرد: آن چیزی که اتاق البرز از گذشته پیگیر آن بوده و هست، این است که گمرک استان به اندازه ای فعال شود که بیشترین کارهای استان از طریق آن انجام شود، چرا که امور صادرات کالاهای تولیدی البرز، در استان های دیگر انجام می شود.

بیات افزود: به عنوان نمونه البرز از ظرفیت بالایی در صادرات میوه و تره بار برخوردار است و این محصولات در استان بارگیری می شود، اما از طریق گمرک استان هرمزگان و به عنوان صادرات این استان از کشور خارج می شود.

وی با توضیح اینکه قرار است یک کمیسیون خاص بانوان در اتاق البرز تشکیل شود، گفت: این کمیسیون توان اقتصادی زنان بازرگان البرزی را نمایش می دهد و با نام کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان استان و زیر نظر اتاق البرز فعالیت خواهد کرد و همانند کمیسیون های دیگر برنامه ها و آیین نامه های خاص خود را دارد.

عضو هیئت رییسه اتاق البرز افزود: نمونه این کمیسیون در استان اصفهان وجود دارد و موفق عمل می کند، به همین دلیل پیشنهاد ایجاد نمونه مشابه آن را در اتاق البرز مطرح شده است تا بتواند زیر چتر اتاق و با الگو برداری از کمیسیون توسعه اقتصادی و بازرگانی بانوان استان اصفهان پیش رود.

صادرات تولید کنندگان داخلی با رفع تحریم ها آغاز می‌شود

وی ادامه داد: این کمیسیون می تواند با بهره گیری از اساتید مجرب، سمینارها و همایش های آموزشی زیادی را برای زنان بازرگان استان برگزار کند و با تشکیل آن به بهره گیری از پتانسیل بانوان بازرگان البرز در ایجاد کار آفرینی کمک می شود. تشکیل این کمیسیون در جلسه هیئت رییسه اتاق البرز مصوب شده است، اما هنوز زمان دقیق آغاز به کار آن تعیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تحریم ها برداشته شود، کشور با یک واقعیت جدی و تلخ روبه رو می شود، افزود: تولیدکنندگان داخلی سطح استان و همچنین کشور با رفع تحریم ها، باید صادرات خود را به کشورهای غربی آغاز کنند، لیکن پرسش این است که آیا تولیدکنندگان کشور با استانداردهای فعلی می توانند با دیگر تولیدکنندگان دنیا رقابت کرده و جایگاه خود را در جهان به دست آورند؟

بیات ادامه داد: بدنه صادراتی کشور نیاز به تزریق ظرفیت هایی مانند استانداردسازی، به روزرسانی از نظر بسته بندی و دیگر موارد دارد تا بتواند در بازارهای جهانی قد علم کنند چرا که در صنایع تولیدی ایران کیفیت محصولات خوب است، اما از نظر بسته بندی مشکل داریم به همین منظور باید واحدهای کوچک و متوسط ها با حمایت دولت در به روز رسانی و تقویت شوند.

وی در پایان گفت: وقتی تحریم ها برداشته شود، شرکت های بزرگ و مطرح دنیا در ایران نمایندگی هایی دایر خواهند کرد و بعد از آن صنایع کوچک و متوسط در عرصه رقابت لطمه زیادی می خورند به همین منظور نیاز است تا دولت به طور جدی برای تقویت صنایع کوچک و متوسط گام بردارد و یک سرمایه در گردش با بهره های پایین برای به روز شدن و استاندارد سازی این صنایع فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار