کد خبر: ۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 23 June 2015
مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان البرز گفت: طی سه ماهه ابتدای سال جاری 7 هزار و 700 نفر از مردم در استان البرز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.
حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مهمترین اولویت‌هایی است که جویندگان کار باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: جویندگان کار اگر با این آموزش‌ها آشنا شوند و مهارت کافی را در یک رشته کسب کنند لذا بهتر می‌توانند در محیط‌های کاری جذب کار شوند.
این مسئول با بیان اینکه از تعداد 7 هزار و 700 نفر، 2 هزار و 100 نفر از این افراد از مراکز دولتی بوده‌اند افزود: در این راستا 5 هزار و 600 نفر نیز از دانش‌آموختگان در مراکز غیردولتی استان بودند که آموزش‌های لازم را کسب کردند.
عزیزی اظهار داشت: در سال گذشته در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای البرز 12 هزار و 500 نفر در دوره‌های مهارتی شرکت کردند که بخش اعظم این افراد از دانش‌آموختگان دانشگاهی بودند.
وی با بیان اینکه هم اکنون صدور گواهی‌نامه مهارت از شکل کاغذی به گواهی‌نامه الکترونیک تغییر پیدا کرده افزود: این گواهینامه الکترونیکی قابلیت نگهداری اطلاعات  20 گواهینامه را دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود ضمن ارائه گزارش از روند مسابقات ملی و جهانی  مهارت، گفت: یکی از اعضای تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی مهارت 2015 برزیل از استان البرز است، که هم اکنون در اردوی آماده‌سازی در مرکز تربیت مربی به سر می‌برد.
عزیزی در بخش دیگر از سخنان خود به افتتاح نخستین شهرک آموزش و اشتغال کشور در صنعت پوشاک در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد و مرکز هتل‌داری و گردشگری البرز در سال گذشته  و آموزش بیش از 10 حرفه مطابق با استانداردهای آموزشی روز در این مراکز اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه خدمات این سازمان، تجهیز و آماده سازی مرکز تخصصی نان و صنایع غذایی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.
عزیزی در این زمینه خواستار شرکت کلیه دست‌اندرکاران امر طبخ نان در دوره‌های مهارتی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار