کد خبر: ۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 15 February 2015
نشست خبری اعضای مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی با حضور محمد جواد کولیوند و عزیز اکبریان دو نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد.
در این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران با نمایندگان اختصاص داشت، محمد جواد کولیوند در پاسخ به سوالی درباره تخلفات هیئت های نظارت و اجرایی استان البرز در انتخابات پیشین شورای شهر کرج گفت: در این زمینه ۵۹ پرونده در کشور وجود داشت که برای تمام پرونده ها از جمله پرونده استان البرز حکم برائت صادر شد اما شاکی پرونده کرج در اعتراض به حکم برائت، نکات دیگری را مطرح کرد که در شکایت اولیه به آن اشاره نکرده بود و منتظر صدور رای هستیم.
وی تصریح کرد: هیچ گونه خطایی در هیئت نظارت کرج و استان فعلا نه براساس قانون و نه براساس عرف صادر نشده است.
صدور مجور ساخت مجتمع تجاری بدون پارکینگ ممنوع است
اکبریان در پاسخ به سوالی درباره ساخت و ساز مجتمع های تجاری بدون پارکینگ در کرج گفت: صدور هرگونه مجوز ساخت مجتمع تجاری بدون پارکینگ ممنوع است و هم اکنون شهرداری صدور مجوز پارکینگ ندارد.
وی افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ به ساختمانهای بدون پارکینگ یا با پارکینگ کم مجوز ساخت و ساز نمی دهد.
وضعیت صنعت در البرز سوال یکی از خبرنگاران بود که اکبریان با اشاره به وجود صنایع متعدد در استان گفت: صنایع بسیار خوبی در البرز مستقر هستند اما سود بالای وام بانکی تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است. در شهرک صنعتی اشتهارد باید دو هزار واحد صنعتی داشته باشیم که فقط حدود ۳۰۰ واحد فعال است.
اکبریان افزود: در دولت جدید هم با رکودی که در کنترل تورم به وجود آمده این واحدها غیرفعال تر می شوند.
نشانه های خروج از رکود را در کشور نمی بینیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشانه های خروج از رکود را در کشور نمی بینیم و شرکت های ما دچار مشکل هستند، گفت: آماده ام در این زمینه با هر مسئولی مناظره کنم. ما عینک این دولت یا آن دولت را به چشم نمی زنیم اما شرکت های تولیدی با مشکلات دست به گریبانند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتقال صنایع مپنا از البرز به ابهر گفت: این موضوع با پیگیری نمایندگان منتفی شد و هم اکنون پنج هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند. در مورد شهرک دارویی برکت نیز که بحث آن از دولت قبل آغاز شد استانهای زیادی متقاضی ساخت و راه اندازی این شرکت بودند که در نهایت استان البرز انتخاب و عملیات ساخت آن از سال گذشته آغاز شد.
وی گفت: بهره برداری از این شرکت کشور را در تامین داروهای مورد نیاز به ویژه در شرایط تحریم کمک قابل توجهی می کند.
کولیوند در پاسخ به اقدامات انجام شده در اجرای اقتصاد مقاومتی با اشاره به موقعیت صنعتی و کشاورزی البرز گفت: به تازگی در جلسه ای در دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور استاندار البرز درباره تبدیل فرودگاه پیام به کارگو در بحث صادرات و واردات گفتگوهایی شد. اکنون نیز مجوز صادر شده و صادرات و واردات گل و گیاه از این فرودگاه انجام خواهد شد.

وی واگذاری سالنهای ورزشی به هیئت امنا و مشارکت بخش خصوصی در توسعه ورزش، تولید گل و گیاه در حوزه کشاورزی و واگذاری شهرک دارویی برکت به شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی پس از ساخت این شهرک را از اقدامات صورت گرفته در اقتصاد مقاومتی نام برد.
حرف های مدیرعامل سایپا را هم بشنوید
کولیوند در پاسخ به گله هایی که از وضعیت حضور تیم سایپا در البرز مطرح است، یادآور شد: در دوره فرمانداری اینجانب نشستی با حضور علی فیروزگاه رئیس تربیت بدنی وقت کرج برگزار و مقرر شد ورزشگاه انقلاب کرج به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به سایپا فروخته و با این مبلغ ورزشگاه دیگری در کرج ساخته شود. همچنین تمام تیم های سایپا اعم از فوتبال، فوتسال، والیبال و ... به البرز منتقل شود.
وی با بیان اینکه در آن مقطع تصمیم گیری در مورد ورزش با مشکل مواجه شد، گفت: امروز ما هم رضایتی نداریم که سایپا فقط مانند مهمان در این شهر بازی کند ولی همین تیم به ازای هر بازی ۲۵ میلون تومان می پردازد.خواهش من این است که یک طرفه به قاضی نروید و حرف های طرف مقابل را هم بشنوید.
به گفته وی دو جلسه نیز قرار بوده با حضور طرفین برگزار شود که مدیرعامل سایپا نتوانست در یکی از جلسات شرکت کند و ادامه داد: مدیرعامل سایپا اخیرا اعلام کرده اگر استان ما را نخواهد حرفی ندارد اما اگر قرار به ادامه حضور این تیم در استان باشد، انتظار دارد سخنان او هم شنیده شود.
ارتباطم با لیست آقای رحیمی را شدیدا تکذیب می کنم
در ادامه این نشست خبرنگاری خطاب به اکبریان پرسید، شایعه است که در لیست اعلامی محمدرضا رحیمی اسم شما و یکی از مسئولان سابق استان هم بوده، حال سوال افکار عمومی این است که شما چه مبلغی دریافت کردید؟

اکبریان با بیان اینکه در لیست آقای رحیمی اشاره شده که مبلغ پنج میلیون به افراد داده شده است، اظهار داشت: ما خودمان را به پنج میلیون نمی فروشیم و شدیدا این موضوع را تکذیب می کنیم. من با آقای رحیمی مراوده ای نداشتم ضمن اینکه اگر وامدار دولت بودیم پنج وزیر را استیضاح نمی کردیم. ما هیچ موقع به این شایعات توجهی نمی کنیم.
پیشنهادات میلیاردی را رد می کنیم
کولیوند هم گفت: نمایندگان شما اصلا به این فضا ورود نکرده اند و کسی  هم که در فضای مجازی لیستی را منتشر کرده خودش می دانسته چرا این کار را کرده است. مجلس کماکان هیچ لیستی در کمیسیون ها یا کمیسیون اصل ۹۰ اعلام نکرده و در حال بررسی است. مجلس در فضای مجازی اقدام به انتشار لیست نمی کند.
وی تاکید کرد: از نظر نمایندگان اصولگرای مجلس و نمایندگان استان شما ما لیستی را که مجلس ارائه بدهد اعلام می کنیم اما در فضاهای مجازی وایبر و واتس آپ و ... ورود نمی کنیم.
اکبریان یادآور شد: خود آقای رحیمی اعلام کرده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷۰ کاندیدا پرداخت کرده نه به ۱۷۰ نماینده مجلس. با یک ضرب و تقسیم هم متوجه می شویم که حدود هفت میلیون تومان به هر کاندیدا می رسیده است.
وی با بیان اینکه به این شایعات توجهی نمی کنیم، تصریح کرد: ما پیشنهادات میلیاردی را رد کرده ایم و به سایر پیشنهادات هم توجهی نشان نمی دهیم. آقای رحیمی بنده خدا بختش خوابیده است. این پرونده اکنون دست شورای نگهبان است و قطعا به آن رسیدگی خواهد کرد.
قوانین ثابت بودجه ۱۰ ساله می شود
خبرنگاری پرسید در یک سال اخیر آیا فرصت سرمایه گذاری خاصی در البرز اتفاق افتاده که بتواند دغدغه شهروندان استان را پاسخ دهد که کولیوند با بیان اینکه مجلس به بحث ورود سرمایه گذار در کشو ورود کرده است، یادآور شد: تکالیف قانون بودجه یکساله بود اما با توجه به مشکلات قوانین یکساله، مجلس قوانین ثابت بودجه را برای ۱۰ سال بسته و هم اکنون برای تصویب نزد شورای نگهبان است.
وی افزود: تمام موضوعات و موانع برای جلب سرمایه گذار در این قانون پیش بینی شده و به نظر می رسد تا پایان سال احکام بودجه ثابت ۱۰ ساله تصویب می شود.
وی یکی از مشکلات سرمایه گذاری در البرز را نبود پنجره سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: هم استانداری و هم بخش خصوصی و اتاق های تعاون، کشاورزی و ... باید در این موضوع ورود کنند.
در بحث خروج زندان رجایی شهر هم اکنون برنامه ای نداریم
اکبریان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اقدامات نمایندگان برای خروج زندانها از کرج با اشاره به اینکه در بحث خروج زندانها از شهر جدی هستیم، گفت: امروز زندان فردیس تقریبا خالی شده و قسمتی از آن به آموزشگاه سربازان و بخشی به آموزشگاه زندانیان اختصاص یافته و چون مالکیت این زندان متعلق به وزارت کشور است تلاش می کنیم این زندان را که هم اکنون در اختیار قوه قضاییه است، پس بگیرم.
وی افزود: در مورد زندان رجایی شهر نیز که بحث امنیتی است، هم اکنون برنامه ای نداریم اما تعداد زندانیان قزل الحصار نصف شده و به یک دوم کاهش یافته است. ضمن اینکه در یک سال اخیر هیچ زندانی از خارج تهران به کرج منتقل نشده است.
به گفته نماینده مردم کرج در مجلس شوای اسلامی با همکاری رئیس سازمان زندانها تلاش می شود ظرف پنج یا شش ماه آینده زندانیان مواد مخدر تهران دیگر به کرج منتقل نشوند.
وعده تشکیل شورا و شهرداری مستقل فردیس به دوره بعد موکول شد
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در شهرستان تازه تاسیس فردیس گفت: اولین کاری که برای این شهرستان انجام شد بحث ردیف های سازمانهای اداری شهرستان توسط دولت بود که طی مذاکره با آقای نوبخت و پیگیری نمایندگان، ردیف های اعتباری به دستگاه هایی که در این شهرستان مستقر شده اند اختصاص یافت و دستگاه ها باید ابلاغ کنند.
کولیوند ایجاد شهرک اداری، افزایش فضای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و ... را مستلزم تدوین طرح جامع شهرستان دانست و گفت که نمایندگان هم به طور قطع تلاش خواهند کرد.
کولیوند بررسی برای تشکیل شورا و شهرداری مستقل در فردیس را به دوره بعد موکول کرد.
به گزارش مهر، براساس اعلام قبلی قرار بود این نشست با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان البرز  متشکل از محمد جواد کولیوند و عزیر اکبریان نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا و حجت الاسلام مفید کیایی نژاد نماینده مردم ساوجبلاغ، هشتگرد و نظرآباد برگزار شود که غیبت کیایی نژاد سوالات خبرنگاران درباره این شهرستانها را بی پاسخ گذاشت.
آخرین نشست خبری نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران استان به اردیبهشت ماه امسال بازمی گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار