معاون وزیر جهاد کشاورزی
معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: شاخص های منابع آبی کشور بیانگر وضعیت نامناسب این منابع است.
کد خبر: ۴۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 17 June 2015

به گزارش ایرنا، علیمراد اکبری در آیین افتتاح شبکه فرعی پایین دست کانال سد یامچی اردبیل افزود: هم اکنون از تعداد 297 دشت ممنوعه به 353 دشت ممنوعه رسیده ایم و برای استفاده بهتر از آب عزم ملی لازم است.

او اظهار کرد: آسیبی جدی به منابع آب کشاورزی در مناطق مختلف وارد شده طوری که در سال 92 حدود 9 میلیارد متر مکعب بیلان منفی آب های زیرزمینی را شاهد بودیم و 130 میلیارد مترمکعب از منابع آب زیر زمینی کشور برداشت شد.

وی گفت: برداشت غیراصولی از منابع زیرزمینی و آب تجدید شونده مشکل زیست محیطی و حتی تهدیدی برای آب شرب مناطق شهری در استان های کشور بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به استان اردبیل دارد افزود:

پارسال حدود 10 میلیارد ریال از صندوق ذخیره ملی به بخش آب در کشور اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در سال جاری دو هزار میلیارد ریال برای تکمیل پایاب خداآفرین استان اردبیل اختصاص یافت و جهادگران باید این اعتبار را جذب و هزینه کنند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی ، علاوه بر این 450 میلیارد ریال نیز به بخش آب های غیرمرزی و تشکل های کوچک بخش خصوصی استان اردبیل اختصاص یافته که در توسعه زیرساخت های استان بسیار موثر خواهد بود.

در جریان سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی 60 پروژه تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی از جمله واحد پرورش مرغ گوشتی ، پرواربندی بره ،کارگاه تولید عوامل بیولوژیک ، آبیاری قطره ای و بارانی ، بهسازی و لایروبی کانال و سامانه ضد تگرگ با 538 میلیارد و 952 میلیون ریال سرمایه گذاری در استان اردبیل افتتاح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار