رشد مشارکت ۲ درصدی در اقتصاد موجب افزوده شدن ۴۵ هزار نفر به فعالان اقتصادی و ۱۷ هزار نفر به متقاضیان اشتغال در البرز شده است.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 24 August 2017

به گزارش تابناک : مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بتدریج فعالیت های سنتی در روند اشتغال جامعه حذف خواهد شد گفت: روند تولید، رشد صنایع و اشتغال با وضعیت کنونی قابل هدایت نیست چرا که تحولات جهانی و تکنولوژی های نوین می تواند در مدت زمان کوتاه در سراسر دنیا موجب تبلیغ محصولات تولیدی شود.

اسماعیل خلیلی به تغییر ذایقه مردم بر اساس تولید محصولات در جهان اشاره کرد و افزود: باید تولیدات داخلی که به واسطه نیروی کار و تکنولوژی انجام خواهد شد با ذائقه مصرفی مردم تطبیق داده شود‌.

وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان بجای محیط بر فرد تکیه دارند لذا باید با حجم کار کم تولید بیشتری داشته باشیم تا در آینده نزدیک تحول در حوزه اشتغال را شاهد باشیم‌.

خلیلی با اشاره به مقوله فارغ التحصیلان بی مهارت در کشور تصریح کرد: البرز میزبان مراکز بزرگ دانشگاهی است لذا آمار فارغ التحصیلان بیکار البرز از جامعه کارگری و سطح دیپلم بیشتر بوده و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در موضوع اشتغال فراگیر که مورد تاکید ریاست جمهوری است دو طرح توسط ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی با اشاره به طرح کارورزی گفت: باید در سال ۹۶ یکصد و پنجاه هزار نفر فارغ التحصیل بی مهارت کشور مهارت آموزی شوند که در شرکت ها و کارخانجات محقق خواهد شد.

خلیلی گفت: متقاضیان کارورزی ۳۱۰ هزار تومان در ماه از دولت به عنوان کمک هزینه دریافت کرده و بیمه حوادث خواهند شد و همچنین کارگران بی مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای اموزش داده می شوند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: البرز سومین استان مهاجر پذیر کشور است و این مهم به واسطه اشتغال بوده و رشد مشارکت ۲ درصدی در اقتصاد موجب افزوده شدن ۴۵ هزار نفر به فعالان اقتصادی و ۱۷ هزار نفر به متقاضیان اشتغال در البرز شده است.





منبع : البرز 24
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار