بسته خبری دامپزشکی استان سمنان؛
رئیس اداره دامپزشکی سرخه از اجرای طرح رایگان واکسیناسیون نیوکاسل طیوربومی در روستای بیابانک این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت رایگان انجام می شود.
کد خبر: ۴۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 05 August 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مجتبی لشکری درباره طرح واکسیناسیون دامیبیان کرد: در راستای طرح رایگان واکسیناسیون طیور روستایی تعداد ۲۰۳ قطعه طیور بومی توسط واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به روش آشامیدنی در روستای بیابانک مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسیناسیون دامها در برابر تب برفکی

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم اجرای این طرح، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح که با توسعه خدمات بهداشتی دامپزشکی در مناطق دورافتاده و روستایی صورت می گیرد، علاوه بر کنترل بیماری‌ها و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه، کمک زیادی به اقتصاد روستاییان می‌کند.

ممنوعیت کشتار دام در معابر عمومی جدی گرفته شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، گفت: توصیه دامپزشکی این است که برای حفظ بهداشت و سلامت جامعه و مخاطراتی که تهدیدکننده سلامت افراد است با عنایت به پیش بینی های لازم در نظر گرفته شده، کشتار دام فقط در کشتارگاه باید انجام شود تا مخاطرات و موارد تهدید کننده سلامت افراد به حداقل برسد و از آنجا که در کشتارگاه برای ضایعات، خون، ترشحات و محتویات گوارش دام تمهیداتی فراهم شده امکان پیش بینی و استقرار این امکانات برای کشتار دام در کوچه و خیابان و سطح معابر وجود ندارد.

محسن بهرامی در ادامه با بیان اینکه کشتار دام خارج از کشتارگاه احتمال انتقال بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو از طریق خون آلوده هم برای قصاب و هم برای مصرف کننده دام به دنبال دارد،افزود: با توجه به این مسئله مردم نباید ریسک کنند و باید از کشتار دام برای نذورات، ازدواج، قربانی کردن برای بازگشت از سفرهای معنوی مانند حج و عتبات عالیات و حتی تامین گوشت مورد نیاز مصرفی خانوار خارج از کشتارگاه و در سطح معابر خود داری کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل توجه و افزایش سطح آگاهی مردم بحث کشتار دام در خارج از کشتارگاه ها نسبت به گذشته در استانکاهش یافته است، تاکید کرد: به دلیل آنکه بیماریهایی مانند تب کریمه کنگو به راحتی در دام قابل شناسایی نیست و درمان آن نیز سخت است، کشتار دام در سطح معابر، هم برای سلامت جسمی سلاخ و قصاب و هم مصرف کننده تهدید کننده محسوب می شود.

۲.۵ تن داروی دامپزشکی فاقد مجوز کشف شد

کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان سمنان نیز از کشف محموله داروی فاقد مجوز در سمنان خبر داد و گفت: محموله­ توقیفی با حجم ۲.۵تن و شامل چهار قلم داروی دامپزشکی خوراکی بوده است که با خودرویی فاقد مجوزهای لازم مبادرت به حمل کرده اند.

حسن آفاق در ادامه گفت: رانندگانی که تمایل به حمل دارو و سایر فرآورده های مرتبط با دامپزشکی را دارند می بایست نسبت به اخذ پروانه اشتغال بهحمل بهداشتی از طریق ادارات دامپزشکی شهرستان اقدام و سپس در این حوزه فعالیت کنند.

وی از همه شاغلان در حوزه دام و فرآورده های دامی خواستتا برای ارائه هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا گزارشات بهداشتی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان سمنان مراتب را گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار