همزمان با سالروز مبارزه با مواد مخدر انجام شد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان البرز گفت: همزمان با سالروز مبارزه با موادمخدر 10 تن مواد مخدر استان البرز و در کوه‌های عظیمیه کرج امحا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 10 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: علی اسدیان ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: در تقویم پنجم تیرماه به عنوان روز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است که در این روز مواد مخدر کشف شده در این استان در کوه‌های عظیمیه امحا می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود، سال گذشته 9 تن مواد مخدر در استان البرز کشف شد که این میزان کشفیات با تلاش مأموران نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه در این رابطه 20 هزار قاچاقچی، توزیع کننده  و مصرف کننده نیز در مناطق مختلف استان البرز دستگیر شدند،‌ افزود: مقابله با توزیع موادمخدر در این استان با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان همچنان ادامه دارد و اجازه نخواهیم داد که این افراد امنیت جامعه و خانواده‌ها را به مخاطره بیندازند.
وی در ادامه سخنان خود به دیگر کشفیات این استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان البرز 264 کیلوگرم ماده مخدر شیشه نیز در این استان کشف شد.
اسدیان به جمع‌آوری 33 کارگاه تولید شیشه در این استان اشاره کرد و افزود: بیشترین فراوانی مصرف مواد مخدر در البرز به ترتیب تریاک، حشیش، هرویین و شیشه است.
وی ارائه آموزش‌ها به نوجوانان و جوانان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ارائه آموزش‌های مفید به این نسل یکی از مهمترین راهکارهای ویژه برای آشنا شدن نوجوانان و جوانان با خطرات استفاده از مواد مخدر است.
به گفته این مسئول هم اکنون سن اعتیاد در کشور پایین آمده لذا با توجه به اهمیت موضوع و رفع این مشکل در سال گذشته بیش از 80 هزار دانش‌آموز در مدارس مباحث پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: در حال حاضر 120 کمپ ترک اعتیاد در البرز فعال است که تمامی این کمپ‌ها دارای مجوز هستند.
اسدیان در ادامه به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری سه نمایشگاه دائمی در پارک‌های تنیس، ایران زمین و خانواده و سه نمایشگاه سیار در قالب اتوبوس از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار