سرپرست حمل و نقل و پایانه های استان سمنان خبر داد:
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از تحقق 60 درصدی طرح شبكه سير در حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 15 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، احسان منصورکیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ضمن تشریح ضوابط طرح شبكه سير که با هدف شكل گيري شركت ‌هاي نمانام (داراي برند مشخص) انجام می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح تجمیع امکانات و پتانسیل های شرکتها برای تشکیل یک مجموعه توانمند با حفظ استقلال حقوقی شرکت هاست.

منصورکیایی با اشاره به ضوابط جديد در بخش حمل‌ونقل مسافر با رويكرد ايجاد شبكه سير اظهار داشت: شرکتهای حمل و نقل مسافر به عنوان متصدیان حمل و نقل در قبال حق‌الزحمه دريافتي از مسافر مسئوليت سفر از ابتدا تا انتها را برعهده دارد و می بایست با مديريت مناسب، سفري ايمن و با خدمات مطلوب را براي مسافران فراهم نمايد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد شرکتهای حمل و نقل مسافر در کشور عموما ً ساختار فعاليت اقتصادي شركت‌هاي حمل‌ونقل بر پايه واسطه‌گري شكل‌گرفته که این امر شیوه مدیریت قوی و یکپارچه را بر تمامی عناصر حمل و نقل مسافر را با چالش مواجه نموده و بهره وری را در این بخش کاهش داده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوه های دیگر حمل و نقل عمومی در چند سال اخیر بمنظور افزایش رقابت ، حفظ جایگاه ، اصلاح ساختار ، ارتقاء بهره وری و در نهایت صیانت از حقوق شهروندی مسافران گامهای مهمی از سوی سازمان راهداری اتخاذ گردیده است .

منصورکیایی افزود: اجرای طرح «فعاليت شبكه‌اي شركت‌هاي مسافربري» در کشور ضمن حفظ ماهیت حقوقي شركت‌ها منجر به تجميع امكانات و آورده‌هاي آنان براي شكل‌دهي يك مجموعه توانمند و معتبر می گردد.

وی، تجمیع امکانات و تجهیزات شرکتها منجمله ناوگان ، بازار تقاضا ، افزایش سطح ایمنی ، ارائه خدمات مطلوب و گسترده به مشتریان ، رعایت دقیق قوانین و مقررات ، را از جمله مزیت های اجرایی شدن این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد : با همکاری صنوف حمل و نقل جاده ای استان تاکنون بیش از 60 درصدی از روند اجرایی این طرح توسط شرکتهای مشمول اجرا گردیده است که امید میرود با پیگیری انجام شده این طرح بصورت کامل در استان تحقق یابد.

شایان ذکر است 34 شرکت حمل و نقل مسافر با در اختیار قرار داشتن بیش از 1000 دستگاه ناوگان جاده ای در امر جابجایی مسافر در استان فعالیت می نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار