بحران کم‌ آبی جدی است
با توجه به آغاز فصل گرما برای مقابله با بحران کم‌آبی در بخش‌های مختلف مصرف، به ویژه آب شرب شهری و روستایی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴ 10 June 2015
استاندار البرز، فرمانداران، دبیر مجمع نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب کرج و مدیرکل اطلاعات استان البرز در نشستی ویژه چالش‌های حوزه آب شرب استان را مورد بررسی قرار دادند.
استاندار البرز در این نشست بر لزوم توجه بیش از پیش مسئولان درباره نحوه تامین و توزیع آب شرب در استان نوپای البرز تاکید کرد.
سیدحمید طهایی افزود: با توجه به آغاز فصل گرما برای مقابله با بحران کم‌آبی در بخش‌های مختلف مصرف، به ویژه آب شرب شهری و روستایی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی ادامه داد: مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی در تأمین آب شرب باکیفیت برای شهروندان ضروری بوده و باید طرح جامع برای تامین آب شرب استان در بازده زمانی کوتاه و بلندمدت تدوین شود.
دبیر مجمع نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی برای در اختیار قرار دادن چاه‌های اضطراری را در مواقع لزوم به شرکت آب و فاضلاب به صورت موقت مورد تاکید قرار داد.
محمدجواد کولیوند گفت: اولویت‌بندی تکمیل طرح‌های مرتبط با تامین و توزیع آب و ارائه راهکار جامع در خصوص مدیریت مصرف آب در تمام بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی و همچنین واگذاری مدیریت سد و تاسیسات آبی به استان از اهم مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم استان البرز در مجلس پیگیر افزایش سهم تخصیص آب شرب استان از سدهای امیرکبیر و طالقان هستند و در این بین باید کارشناسان در زمینه انتقال پساب از غرب تهران به استان البرز و تامین آب شرب بیشتر برای استان به ارائه راهکار بپردازند.
فرمانداران شهرستان‌های استان البرز نیز در ادامه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص رفع مشکل کم‌آبی و مسائل مرتبط با آن پرداختند.
پیگیری مصوبات سفر سال گذشته وزیر نیرو به استان در خصوص انتقال پساب از غرب تهران به البرز، ظرفیت‌سازی مناسب برای بهره‌برداری از تخصیص دو سد امیرکبیر و طالقان، استفاده تشکل‌های مردمی در مدیریت و بهره‌برداری از منابع آب، پیگیری دستگاه‌ها برای استفاده از ردیف‌های اعتباری ملی در اجرای طرح‌های عمرانی، تدوین برنامه جامع آب شرب برای مصرف کنندگان شرب شهری و روستایی و پیگیری افزایش سقف تخصیص آب شرب از دو سد امیرکبیر و طالقان از جمله مصوبات این نشست ویژه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار