رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : ضریب نوسازی ادوات کشاورزی این استان 2.5 درصد است.
کد خبر: ۴۵۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 03 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ضریب نوسازی ادوات کشاورزی استان در پایان سال گذشته 1.87 درصد بود است که این ضریب برای سال 96 به بیش از 2.5 درصد رسید.


وی اظهارداشت : یکی از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله با هدر رفت آب و انرژی و وقت در بخش کشاورزی است و این امر در سایه مکانیزاسیون محقق می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و رونق تولید از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دو بخش عمده تولیدی یعنی کشاورزی و دامداری در سطح استان در سال 96 است.

میرعماد از افزایش تولیدات کشاورزی در سطح استان سمنان در سال 96 خبر داد و افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان، افزایش ضریب بهره وری در راستای استفاده ادوات کشاورزی و سامانه های نوین و بهره گیری از کارشناسان و پژوهشگران کشاورزی، بهره گیری از علوم نوین و سیستم های آبیاری، سموم مناسب وتغییر الگوی کشت، تامین بذر مناسب، توسعه نظام و ترویج با کمک جوانان تحصیل کرده و متخصص در روستاهای استان از عوامل مهم افزایش تولید کشت در واحد سطح بوده است.

وی ادامه داد: افزایش تولید و توسعه کشاورزی در راستای مدیریت بهبود مصرف بهینه آب تحقق می یابد و در این زمینه نیز اقدامات ترویجی خوبی صورت گرفته می شود.

مقدار زمین های کشاورزی استان سمنان 198هزار هکتار و تعداد بهره برداران این بخش هم 44 هزار نفر است.

میزان تولیدات کشاورزی استان سمنان در مجموع بیش از یک میلیون و 660 هزار تن است که شامل 331 هزار تن تولیدات باغی و 734 هزار تن تولیدات زراعی است.

تولیدات محصولات گلخانه ای در استان سمنان 15 هزار و 29 تن است که با توجه به کویری بودن و کمیود منابع آبی، توجه به تولیدات گلخانه ای یکی از راه های برون رفت از مشکلات فعلی بخش کشاورزی سمنان است .

همچنین بیش از یک میلیون و 604 هزار راس دام سبک و 104 هزار و 970 راس دام سنگین در این استان وجود دارد.

تعداد مرغداری های استان سمنان 460 واحد است که از این تعداد 401 واحد تولید کننده مرغ گوشتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار