معاون اجرایی سپاه‌قمربنی‌هاشم(ع) خبر داد
معاون اجرایی سپاه‌قمربنی‌هاشم(ع) از اختصاص اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 410 میلیون تومان برای اجرای 16 پروژه در زمینه آموزش و کاهش‌ آسیب‌های موادمخدر در محله‌های آلوده محور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 07 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مهران مرادی در حاشیه برگزاری جلسه هم‌اندیشی تدوین روش‌شناسی پروژه توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر استان که به همت کمیته زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: این کارگاه به‌دنبال راه‌کارهای مناسب برای مقابله با محله‌های آلوده ‌محور است و سپاه نیز بر اساس توافق‌نامه‌ای که بین وزارت کشور و سازمان بسیج انجام شده است برنامه‌هایی را برای مقابله با محله‌های آلوده‌محور پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه برای مقابله با محله‌های آلوده محور با استفاده از ظرفیت سپاه و مردم، حوزه‌های کاری را در شش گام پیش‌بینی کرده است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با این بلای خانمان‌سوز و همچنین دشمنانی که در پیرامون کشور در افزایش تولید مواد مخدر فعالیت می‌کنند،  با یک خرد جمعی و با پشتیبانی حوزه‌های مقاومت بسیج، مقابله کنیم.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم(ع)، اضافه کرد: بسیج در زمینه مبارزه با موادمخدر در شش گام کار خود را آغاز کرده است که در گام اول شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از محله‌های آلوده انجام گرفت و در این مرحله توانستیم اطلاعات و آمار خوبی از مصرف‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در محله‌های آلوده به‌دست آوریم.

مرادی در ادامه با تشریح گام دوم، خاطرنشان کرد: در این گام با استفاده از ظرفیت معتمدان توانستیم به ارشاد فروشندگان مواد مخدر اقدام کنیم و هم‌چنین در گام بعدی با انجام مشاوره و کار فرهنگی اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفت.

وی با اشاره به تشکیل چهار کمیته در حیطه فرهنگی در نواحی مقاومت‌ بسیج، افزود: کمیته فرهنگی، کمیته درمان و آموزش و کمیته سازندگی با تعاملی که با شورای هماهنگی موادمخدر چهارمحال و بختیاری دارند تشکیل شدند تا بتوانند در ادامه در روند کاهش آسیب‌های موادمخدر مؤثر باشند.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم(ع) از اقدامات کمیته فرهنگی در زمینه روشنگری و مشاوره سخن گفت و اضافه کرد: بسیج در بحث‌های روشنگری به صورت چهره به چهره به بیان آسیب‌های موادمخدر می‌پردازد و هم‌چنین حمایت درمانی از افرادی که ترک اعتیاد کردند صورت می‌گیرد و این افراد به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه از اختصاص اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 410 میلیون تومان برای اجرای 16 پروژه در زمینه آموزش و کاهش‌ آسیب‌های موادمخدر در محله‌های آلوده محور خبر داد و افزود: 50 درصد این اعتبار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و مابقی توسط استانداری شهرستان‌ها تأمین می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار