مسئول کتابخانه های عمومی نمین گفت: نمینی ها کتابخوان ترین اهالی استان اردبیل هستند.
کد خبر: ۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 02 June 2015

به گزارش ایرنا، علی فتحی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی نمین افزود: کتابخانه های عمومی نمین در ارزیابی های انجام شده از سوی اداره کل کتابخانه های استان رتبه برتر استانی را به لحاظ ارتقای سطح مطالعه مفید ، ساماندهی کتابخانه ها و جذب مخاطب به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اتمام گردآوری 200 نسخه اسناد مختلف تاریخی و فرهنگی از مردم منطقه ، از افتتاح مرکز نمین شناسی در کتابخانه مرکزی نمین تا پایان خرداد ماه خبر داد و از اهالی شهرستان خواست در حمایت و تقویت این مرکز ، نسخ ارزشمند موجود در منازل خود را به این مرکز بسپارند تا در معرض دید و استفاده عموم قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی نمین ، معاون فرماندار نمین هم در این جلسه با انتقاد از عدم پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی نمین از سوی شهرداری های تابعه شهرستان از تصویب افزایش 14 درصدی بودجه انجمن این کتابخانه ها در سال 94 نسبت به سال گذشته خبر داد.

بخشعلی لطیفی خواستار اقدام به موقع شهرداران در پرداخت این مبلغ برای رونق بخشیدن به فعالیت کتابخانه ها و تحقق اهداف کتاب و کتابخوانی در منطقه شد.

او از توجیه پذیر نبودن و عدم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها خبر داد و گفت: از 260 میلیون ریال سهم تعیین شده برای سه شهرداری نمین ، آبی بیگلو و عنبران به عنوان نیم درصد حمایتی از کتابخانه های عمومی منطقه در سال 93 تاکنون فقط 120 میلیون ریال به کتابخانه ها پرداخت شده است.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار