کد خبر: ۴۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 01 June 2015
در جلسه علنی امروز شورای شهر کرج، اعضا با لایحه سود ۱.۵ درصدی برای پرداخت عوارض ساخت و ساز از سوی مالکان به شهرداری مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز شورای شهر کرج لایحه سود ۱.۵ درصدی برای پرداخت عوارض بابت انجام ساخت و سازها، از سوی مالکان و مجریان به شهرداری مطرح شد که با مخالفت اعضای شورا مواجه شد و در این جلسه به تصویب نرسید.
حسام عباسی یکی از اعضای شورای شهر کرج با توجه به اعلان نظر خود در این مورد توضیح داد: این لایحه را نه رد کرده و نه تایید می کنم، بلکه باید این موضوع به سمتی سوق داده شود که از درآمدهای حاصل از آن برای ترغیب سرمایه گذارها برای مشارکت در ایجاد طرح های توسعه ای استان بهره برد. همچنین در این سقف تعیین شده تر و خشک با هم می سوزد زیرا همه شهروندان توانایی پرداخت این میزان عوارض را ندارند.
در برنامه پنجم توسعه ۲۱۰ وظیفه به مدیریت شهری واگذار شد
فاطمه اسکندری دیگر عضو شورای شهر کرج در این خصوص گفت: در بحث درآمد پایدار شهری اقدامی صورت نگرفته است، می خواهیم از طریق کسب عوارض آن را جبران کنیم، در صورتی که این میزان عوارض تنها در حد توان قشر خاصی است که پیشه آنها ساخت و ساز است و در این میان آنهایی که با این حرفه سر و کار زیادی ندارند، در پرداخت آن تحت فشار قرار می گیرند.
در ادامه علی ترکاشوند شهردار کرج به مکاتبه با معان رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیرامون قانون برنامه توسه ششم، اشاره کرد و گفت: باید سرفصلی به عنوان مدیریت شهری تعریف شود، چرا که در برنامه پنجم توسعه ۲۱۰ وظیفه به مدیریت شهری واگذار شد که بسیار هزینه بر بود به همین منظور باید تدابیری اتخاذ شود تا قانون برنامه ششم توسعه به مانند قانون پنجم نشود. خواست مدیریت شهری این است که از طریق مجلس و نمایندگان شهر نیز این قضیه پیگیری شود.
در ادامه جلسه علنی شورای شهر کرج نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مباحث کلان استان به ویژه شهر کرج اظهار کرد: بودجه ای ۲۲۶ میلیارد تومانی برای استان به تصویب رسیده است. حدود یک سوم آن بحث تملک دارایی ها است و مدیریت شهری کرج در این خصوص باید کمک کند تا بحث تملکات به خوبی پیش رفته و در اجرای پروژه ها با مشکل مواجه نشود.
محمدجواد کولیوند در ادامه با اشاره به موضوع های اقتصادی، بیان کرد: روق اقتصاد داخلی مورد توجه مقام رهبری است به همین منظور باید به بحث نقدینگی در جامعه توجه ویژه ای شود زیرا ۷۵۰ هزار میلیارد نقدینگی جامعه است که تنها ۲۵۰ میلیارد از آن در اختیار دولت بوده و مابقی در اختیار بخش خصوصی، تعاونی و مردم است.
برخی در کشور نسبت به توافقات هسته ای تردید دارند
کولیوند تضمین تحقیق و توسعه جمهوری اسلامی در بخش هسته ای را یکی دیگر از مباحث مطرح و مهم در شرایط کنونی دانست  گفت: حفظ سایت فوردو به عنوان سایت اصلی غنی سازی اورانیوم برای کشور بسیار مهم است. چرا که آمریکا در این بحت اعلان نظر کرده که تعداد سانتریفیوژ های ایران باید در حد ۳۰۰ مورد باقی مانده و این از نشانه های خلاف وعده عمل کردن آمریکاییهاست.
وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای و با بیان اینکه در حال حاضر تصمیم گیری ها با توجه به نزدیک شدن زمان توافق برای طرفین دشوار است، اظهار کرد: طبق دستور رهبری ما به حرف غربی ها اطمینانی نداریم. در حال حاضر در داخل کشور برخی ها با تردید به موضوع توافق نگاه می کنند. و از سوی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی تاثیرات خود را روی گروه ۱+۵ گذاشته اند و می خواهند مخالف وعده های داده شده در پیش نویس لوزان عمل کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند از همه تاسیسات هسته ای ایران بازدید کنند، گفت: این خواسته آنها مخالف نظر رهبری و همچنین مخالف با قانون است. پروتکل باید مطابق قانون اساسی در مجلس مطرح و سپس تصویب شود، در غیر این صورت مورد قبول نبوده و خلاف قانون اساسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار