مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور:
مدیر کل موزه‌ها و اموال فرهنگی تاریخی کشور گفت: ظرفیت استان آذربایجان غربی به لحاظ موزه‌ای بسیار وسیع بوده و باید امکانات موزه‌ای استان متناسب با ظرفیت آن باشد.
کد خبر: ۴۱۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 30 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:محمد رضا کارگر صبح یکشنبه در جریان بازدید از محل احداث موزه کودک ارومیه اظهارداشت: وظیفه ما حفاظت از حوزه میراث فرهنگی است و برای ورود مردم به این حوزه بایستی ذخایرمان تبدیل به موزه شود.

وی اضافه کرد: تمام دستاوردهای ما که در این حوزه توسط باستان شناسان و پژوهشگران جمع آوری شده باید تبدیل به موزه شده تا قابل دسترس برای عامه مردم شود.

کارگر با اشاره به نقش موزه‌ها در توسعه اجتماعی افزود: توسعه ارتباط مستقیم با موزه داشته و نبض توسعه در گسترش موزه‌های مختلف است و یکی از عوامل توسعه اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی مردم وجود موزه‌هاست.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی کشور همچنین بر بهره مندی از توان بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما آماده حمایت، مشاوره و صدور مجوزهای مربوطه برای بخش خصوصی بوده و از هرگونه اقدام برای راه اندازی موزه‌های مشارکتی استقبال می‌کنیم.

رضا کارگر با اشاره به برگزاری کلاسهای تاریخ در موزه‌های مختلف ادامه داد: باید برگزاری کلاسهای تاریخ در موزه‌ها بصورت نهادینه شده و بصورت پایلوت در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود.

مدیرکل موزه‌ها و اموال تاریخی کشور ضمن استقبال از طرح پیشنهادی راه اندازی موزه کودک گفت: طرح چنین موضوعی نشان از یک جهش و توسعه مثبت است و کانون پرورش فکری آذربایجان غربی اولین کانون استانی است که در این حرکت فرهنگی و تاثیرگذار گام برداشته است.

وی افزود: راه اندازی این موزه با محوریت آموزشی و نمایشگاهی می‌تواند کودکان و نوجوانان را بصورت ملموس و عینی با هویت اجتماعی و تاریخی آباء و اجداد خود آشنا سازد.

کارگر ادامه داد: ما قطعاً از تمامی نهادها و ارگانهائی که خواهان راه اندازی موزه‌های تخصصی در حیطه وظایف سازمانی خود هستند با ارائه مشورتهای کارشناسی و طرح محتوا، حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: موزه کودک ارومیه از قسمتهای مختلف و در دو بخش اصلی محتوائی و نمایشگاهی تشکیل شده است و در آن موضوعات مختلف مربوط به کودکان و نوجوانان از قبیل: عروسک‌های محلی، بازی‌های بومی، نقاشی، قصه گوئی به نمایش در خواهد آمد

در این جلسه موضوعات مختلفی همچون راه اندازی موزه‌های تخصصی قاجار ماکو، موزه کودک با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان استان و موزه اسناد و کتابت در ارومیه و همچنین تجهیز مخزن موزه‌ها، ساخت ویترین‌های متناسب، راه اندازی بانک سفال شمال و جنوب، اشیاء امحایی، موزه منطقه‌ای، دوره‌های آموزشی، سیستم پایش محیطی و سیستم‌ها حفاظتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در این خصوص با مساعدت مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار