مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به جمع آوری ۳۴ میلیارد ریال زکات واجب، مستحب و فطریه در استان طی سال گذشته، گفت: ۵۵ میلیارد ریال نیز به صورت انتظامی و غیر نقدی بوده است.
کد خبر: ۴۰۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 18 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید جواد رضوی صبح سه شنبه در نشستی با امام جمعه مهدیشهر به میزبانی دفتر وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی هزینه کرد زکات جمع آوری شده در اولویت برنامه های این نهاد است، گفت: زکات جمع آوری شده در سال گذشته شامل ۳۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب، چهار میلیارد ریال زکات فطریه و ۵۵ میلیارد ریال به صورت انتظامی و غیر نقدی بوده است.

سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان

خاطرنشان کرد: بیشترین میزان جمع آوری شده زکات استان سمنان به شهرستان میامی با ۱۶ میلیارد ریال اختصاص یافته و بعد از آن شهرستان های گرمسار، دامغان، آرادان، سمنان، سرخه، مهدیشهر و شاهرود قرار دارند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عواید زکات، شفاف سازی هزینه کرد و نقش موثر مبلغان و روحانیان در ترویج مقوله زکات تاکید کرد.

امام جمعه مهدیشهر نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عواید زکات در جامعه، گفت: همه باید تلاش کنند تا حاصل و نتیجه پرداخت به موقع زکات، شامل حال محرومان و نیازمندان جامعه شود.

حجت الاسلام محمد بارانی ضمن تاکید بر اینکه باید به پرداخت زکات به عنوان یک دِین شرعی و وظیفه الهی نگاه کرد، با اشاره به نقش موثر مبلغان و روحانیان در ترویج و فرهنگ سازی مقوله زکات در جامعه، افزود: تبلیغ چهره به چهره با حضور در بین کشاورزان، دامداران و باغداران می تواند نقش بسزایی در افزایش مشارکت های مردمی در بخش زکات داشته باشد.

وی بر تشکیل و ساماندهی شورای زکات در روستاها و مناطق محروم تاکید کرد و گفت: زکات باید به درستی برای اهالی روستا تبیین شود و زکات دهندگان برتر در این زمینه تشویق شوند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه برای محقق شدن پرداخت زکات باید دستگاه های اجرایی پیش قدم باشند، افزود: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج زکات دارد که باید از این استعدادها و ظرفیت ها استفاده کرد.

بارانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات و همگانی شدن آن، موجب می شود که دیگر شاهد وجود هیچ نیازمندی در جامعه نبود، گفت: باید به پرداخت زکات به عنوان یک دِین شرعی و وظیفه الهی نگاه کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار