کد خبر: ۴۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 27 May 2015
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: این استان بخصوص شهرستان کرج به یک کتابخانه مرکزی استاندارد نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شمس الله فلاح روز چهارشنبه در آیین گشایش طرح توسعه سالن مطالعه کتابخانه امیرکبیر کرج اظهار داشت: این کتابخانه عمومی که یکی از قدیمی ترین کتابخانه های شهرستان کرج با حدود 10 هزار عضو است، فقط یک سالن مطالعه دارد.
وی با اشاره به اینکه این سالن مطالعه تنها دارای حدود 50 صندلی برای دختران و پسران است ، افزود: این کتابخانه عمومی درحالی ازآن به عنوان کتابخانه مرکزی کرج نام برده می شود ظرفیت مطالعه آن کم است. در دیگر استان ها و شهرستان ها کتابخانه مرکزی با استانداردهای لازم و تا گنجایش بالای 600 نفر ساخته شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون فضای کتابخانه ای در استان البرز حدود 30 هزار متر مربع است که برای رسیدن به شاخص متوسط کشوری بایستی 20 هزار مربع افزایش فضا داشته باشیم.
فلاح رسیدن به شاخص سند چشم انداز 1404 را افزایش فضای کتابخانه ای تا 180 هزارمترمربع عنوان کرد وگفت: یعنی برای هر یکصد نفر 8 مترمربع فضای کتابخانه ای نیاز است ولی هم اکنون برای هر یکصد نفر در استان البرز فقط 110 سانتی مترمربع فضا در اختیار داریم.
وی در ادامه با اشاره به هفته جوان افزود: تجربه نشان می دهد هر زمانی که جوانان را وارد میدان کرده ایم نتیجه مطلوب گرفته ایم همانطور که در دفاع مقدس شاهد این وضعیت بوده ایم.
وی افزود: هشت سال دفاع مقدس را همین جوانان اداره کردند و امروز هم جوانان مملکت را اداره می کنند و به خاطر همت همین جوانان است که تمامی دنیا پای میز مذاکره با ایران آمده اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز دانش آموزان را سفیران بخش کتابخوانی در خانواده ها دانست و اظهار داشت: باید بحث کتابخوانی را جدی بگیریم.
وی یکی از برنامه های اخیر در حوزه کتابخوانی را افتتاح دو کتابخانه سیار برای روستاهای البرز برشمرد وگفت: در نظر داریم تا تمامی کتابخانه های عمومی را به روز رسانی کنیم به همین منظور از ناشرین استانی بهره می بریم.
در طرح توسعه سالن مطالعه کتابخانه امیرکبیر کرج یک قرائت خانه 50 نفره به فضای کتابخانه ای این کتابخانه با صرف هزینه ای بالغ بر 600 میلیون ریال افزوده شد.
این قرائت خانه به پسران اختصاص یافت و قرائت خانه قدیمی این کتابخانه در طبقه دوم برای دختران باقی ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار