کد خبر: ۴۰۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 31 March 2017
طی چند روز گذشته شاهد رسانه ای شدن چند مورد تصادف از سریال تکراری سقوط خودرو در کانالهای تحت حفاظت مدیریت بهره برداری آب مغان هستیم اما ظاهرا این سریال ادامه دارد و مدیران این شرکت برنامه ای برای مقابله با این حوادث ندارد.
با اینکه حوادث اخیر تلفات جانی نداشته، اما اگر نگاهی به حوادث سالهای اخیر منطقه داشته باشیم حوادث سقوط در کانالهای آب بخش عمده ای از حوادث منجر به فوت منطقه مغان را به خود اختصاص داده است و هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی در  یکی از بزرگترین شبکه های بهره برداری کشور و خاورمیانه و داغدار شدن خانواده ها در این اتفاقات هستیم.
 
 
با توجه به اینکه وسعت این شبکه از رودخانه ارس شروع شده و به رودخانه بالهارود منتهی میشود و با اجرای کامل پایاب عظیم سد خدافرین قسمت اعظم دشت مغان زیر پوشش این شبکه عظیم قرار خواهد گرفت لذا در صورت عدم تدارک تمهیدات لازم از سوی مسئولان بالتبع حوادث مشابه نیز افزایش خواهد یافت.
 
در حال حاضر مدیریت و درآمد حاصل از این شبکه با شرکت بهره برداری مغان میباشد و استدلال آن اداره هم این است که راههای ارتباطی، مزروعی بوده و دارای قوانین خاص خودش را دارد.
 
علاوه بر نبود امنیت مناسب و استاندارد در جاده های مجاور کانال های آب کشاورزی و مشکلاتی که برای کشاورزان و عابرین دارد، مسیرهای ارتباطی اصلی شهرستانهای بیله سوار به پارس اباد و جاده های مواصلاتی بیله سوار و پارس اباد به مرکز استان، که یکی از محورهای مواصلاتی پر رفت و آمد با تردد کامیونها و خودروهای آذری و ترانزیت سالانه صدها هزار تن محصول کشاورزی به اقصی نقاط کشور می باشد نیز به جهت عبور از نقاط حادثه خیز شبکه های آبیاری آبستن حوادث مشابهی می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار