دردسر تازه برای ورزش البرز
از ابتدا تا امروز تنها سپاه از تیم فوتسال مقاومت البرز حمایت کرده و دیگر مسئولان استانی حتی حاضر به حضور در جلسات نشده و هیچ کمکی به نماینده استان در رقابت‌های لیگ برتر نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 27 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: تیم فوتسال مقاومت، نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور است.
این تیم سال گذشته بدون هیچ منابع مالی و بدون حامی وارد این مسابقات شد و با سختی توانست سهمیه استان البرز را در این رقابت‌ها حفظ کند.
عدم حمایت از این تیم کار را به جایی رساند که فرمانده سپاه استان البرز انتقادهای شدیدی به مدیریت استان مطرح کرد.
سردار علی استادحسینی در دی ماه سال گذشته طی گفتگویی با خبرگزاری فارس به مشکلات تیم فوتسال مقاومت البرز اشاره کرد و گفت: "باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور تلاش می‌کنند تا نماینده‌ای در مسابقات ملی و سراسری داشته و برای اینکه یک تیم ورزشی در مسابقات ملی حضور یابد، هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهند.
افزود: در میان تمام رشته‌های ورزشی، فوتبال و فوتسال به دلیل طرفداران بسیاری که دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تمام استان‌های ما تلاش می‌کنند تا در لیگ برتر فوتسال و یا فوتبال نماینده داشته باشند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: استان البرز نیز در این رقابت‌های مهم نماینده دارد، اما متاسفانه مانند دیگر استان‌ها از حمایت مسئولان ارشد استانی برخوردار نیست. این تیم در سال‌های گذشته با حمایت سپاه و همچنین تلاش بازیکنان، مربیان و مدیریت باشگاه و حمایت مردم موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرد و حتی توانست یک سهمیه به نام استان البرز در لیگ برتر بگیرد.
استاد حسینی وی اظهار داشت: در حال حاضر تیم فوتسال مقاومت البرز نیز به بودجه‌ای در حدود 500 میلیون تومان دارد تا بتواند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر حضور یابد.
وی در آن تاریخ گفته بود: از ابتدا تا امروز تنها سپاه از این تیم حمایت کرده و دیگر مسئولان استانی حتی حاضر به حضور در جلسات نشده و هیچ کمکی به نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر نکرده‌اند. متاسفانه مسئولان ارشد استانداری البرز، فرمانداران، شهرداران و حتی نمایندگان شورا و مجلس تاکنون برای بقای این تیم هیچ کمکی نکرده‌اند.‌ مسئولان استان البرز باید بدانند که مردم از آنها انتظار دارند و انتظار این مردم نیز به حق و ضروری است."
به هر حال تیم فوتسال مقاومت البرز بدون حمایت دستگاه‌های اجرایی و مسئولان البرزی به سختی توانست سهمیه استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر را حفظ کند.
با پایان رقابت‌های لیگ برتر تصور می‌شد که مقاومت البرز حداقل نفسی به راحتی بکشد، اما بلافاصله دعوا بر سر کسب مدیریت این تیم آغاز شد که حواشی بسیار زیادی داشت.
هنوز این دعواها به پایان نرسیده که خبر می‌رسد، شورای شهر و شهرداری کرج به دنبال شانه خالی کردن از حمایت مالی از این تیم هستند.
بر اساس گزارشی که تسنیم از جلسه شورای شهر کرج منتشر کرده، در آخرین جلسه این علنی این شورا یکی از اعضا با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید به دنبال تیم‌داری برود، چراکه رسالت‌شان نیست، گفت: به جای خرید باشگاه فوتسال، مدیریت شهری کرج باید در زمینه توسعه ورزش همگانی و محلاتی اقدام کند.
سعید فیروزگاه با اشاره به اینکه 2.5 میلیارد تومان هزینه تیم مقاومت است، اظهار داشت: به سبب اینکه مقاومت تنها تیمی است که تحت نظر سپاه در حال فعالیت است با اهمیت بوده و تنها تیم حاضر در لیگ برتر فوتسال است که بحث هایی در برنامه 90 نیز در این باره مطرح شده بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری کرج تقاضا شده که این تیم به عنوان تیم مقاومت شهرداری کرج مطرح شود، افزود: درخواست شده از اعضای شورای شهر کرج و ورزش استان افرادی در هیئت مدیره این تیم حضور داشته باشند.
در پاسخ به اظهارات فیروزگاه، رضا شریفی دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید به دنبال تیم‌داری برود، چراکه رسالت آن‌ها این نیست، گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری باید در زمینه توسعه ورزش همگانی و محلاتی اقدام کنیم.
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه باشگاه‌داری علاوه بر مشکلات زیاد نیازمند بودجه زیادی است، بیان کرد: تجربه ناموفقی در شورای دوره سوم داشتیم که علی رغم هزینه بالا،  نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

شریفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جوانان برای مخارج و تشکیل خانواده مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: باید بودجه بخش ورزش در جهت ورزش همگانی هزینه شود و نیز برای سربلندی ایران از قهرمانان تجلیل کنیم.
همچنین مجید کاویانی دیگر عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه کرج حوزه اقتصادی فعالی برای پشتیبانی ورزش ندارد، افزود: این تیم در راستای هویت سازی شهر کرج کمک می‌کند.اگر بنا به حمایت از تیم مقاومت باشد، این حمایت باید مداوم و مناسب باشد و تیم سال آینده به گروه دیگری سپرده نشود.
مریم قهرمانی صارم نیز مخالف حمایت شهرداری از نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال شده است.
وی بیان کرد: مدیریت شهری متولی ورزش شهر نیست.
محمود دادگو در این زمینه با اشاره به اینکه در هیئت فوتبال کرج مطرح شده که تیم مقاومت باید در جایگاه خود باقی بماند، خاطرنشان کرد: به همین سبب پیشنهاد شد تا برای حفظ و تقویت این تیم از آن پشتیبانی شود.
در نهایت مقرر شد در این رابطه لایحه‌ای توسط شهرداری تنظیم و به کمیسیون فرهنگی ارسال شود تا پس از تصمیم‌گیری در صحن علنی شورا مطرح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار