مسوول زکات نمین گفت: کشاورزان این شهرستان در سال گذشته سه میلیارد و 700 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۳۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 26 May 2015

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبری در جلسه شورای زکات نمین افزود: یک میلیارد و 670 میلیون ریال از این مبلغ به سهم فقرا اختصاص یافته و برای احداث مسکن فقرا ، تامین جهیزیه و درمان بیماران صعب العلاج هزینه شده است.

او گفت: 340 میلیون ریال سهم تشویقی دولت در قبال زکات پرداختی کشاورزان منطقه نیز به طور کامل جذب و در حمایت از نیازمندان بی بضاعت شهرستان هزینه شده است.

اکبری اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مطلوب پیش بینی می شود میزان زکات جمع آوری شده از کشاورزان منطقه در سال جاری به بیش از پنج میلیارد ریال برسد.

او از بخشداران ، دهیاران ، اعضای شورای اسلامی و هیات امنای مساجد روستاهای تابعه شهرستان خواست کشاورزان را به پرداخت زکات اموال خود تشویق کنند.

به گزارش ایرنا ، امام جمعه نمین هم در این جلسه ادای فریضه الهی زکات در کنار اقامه نماز را از بالاترین آموزه های دین مبین اسلام و تکالیف شرعی نهاده شده بر عهده مسلمانان ذکر کرد و گفت: با پرداخت زکات است که مال و جان انسان ها از آلایش ها و امراض پاک می شود.

حجت الاسلام علی رحیمی همچنین با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی زکات ، فقر زدایی از جامعه را اصلی ترین هدف جمع آوری زکات ذکر و بر سوق دادن رویکرد این فریضه الهی به سمت و سوی حمایت از فقرا و نیازمندان تاکید کرد.

امام جمعه عنبران نیز با اشاره به کوهستانی بودن بخش عنبران و کمبود زمینه پرداخت و جمع آوری زکات حاصل از محصولات کشاورزی در این بخش ، خواستار برقراری ارتباط و هماهنگی کمیته امداد نمین با خیرین این منطقه برای جمع آوری و استفاده از ظرفیت خیرین ساکن و مقیم این بخش در سایر مناطق کشور در حمایت از فقرا و نیازمندان منطقه شد.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار