دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با بیان این که به رغم انگیزه و تخصص بالای اساتید و پزشکان امکانات به اندازه کافی وجود ندارد، از آمادگی این ستاد جهت حمایت از اساتید و پژوهشگران برای انجام تحقیقات در حوزه اختلالات تکاملی کودکان در کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 26 February 2017

به گزارش تابناک : دکتر کمال خرازی در نشست مشترک با روسای مرکز طبی کودکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به آمادگی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای کمک و حمایت از متخصصان و پزشکان مرکز طبی کودکان، افزود: راه برای اساتید و پزشکان و حمایت از پژوهش‌های آنها در زمینه‌های علوم شناختی در ستاد باز است و ستاد ضمن حمایت از پژوهش‌های آنها، هزینه‌های مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی لازم را برای پژوهش‌هایی که به تصویب ستاد برسد، می‌پردازد.

وی حمایت‌های این ستاد را در قالب یک بسته و منطبق با آیین نامه‌ها و اولویت‌های ستاد دانست و ادامه داد: خوشبختانه تخصص و انگیزه در مجموعه اساتید مرکز طبی کودکان خیلی بالا است و همگی علاقه‌مند هستند از فناوری‌های روز دنیا در معالجه کودکان دچار اختلال استفاده کنند.

خرازی در عین حال تاکید کرد: به رغم سرمایه گذاری زیادی که در حوزه سلامت در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه انجام شده است، ولی هنوز کمبودهای زیادی به چشم می‌خورد و این در حالی است که دنیا در زمینه علوم پزشکی و بهره گیری از فناوری‌های نوین به سرعت در حال پیشرفت است و این نشان می‌دهد ما باید تلاشی دوچندان داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به معضلات موجود در کشور از جمله تحریم، گفت: حتی دارو و تجهیزات پزشکی را علیه ایران تحریم کرده‌اند و از طرفی امکانات مالی دولت نیز پایین است، لذا به رغم انگیزه و تخصص بالای اساتید و پزشکان امکانات به اندازه کافی وجود ندارد.

در این نشست همچنین دکتر محمد تقی جغتایی، مشاورعالی ستاد توسعه علوم شناختی و رییس انجمن علوم اعصاب ایران مرکز طبی کودکان را بزرگترین مرکز طبی مربوط به بیماری‌های اطفال توصیف و اظهار کرد: یکی از بیماری‌هایی که در این مرکز مورد معالجه قرار می‌گیرد، بیماری‌ها و اختلالات عصبی از جمله اختلال تکاملی، فلج مغزی، سی پی، اوتیسم و اختلالات «AD/HD» و همچنین صرع کودکان در دوران رشد است.

رییس انجمن علوم اعصاب ایران خاطرنشان کرد: مرکز طبی کودکان یک مرکز ارجاع کشوری و شامل بخش نوزادان است که اختلالات تکامی آنها از مراحل اولیه رشد تشخیص داده می‌شود و برای توانبخشی و مداخلات شناختی کودکان، کارهای لازم انجام میشود.

به گفته وی، در حوزه توانبخشی، ستاد برنامه‌های مدونی را ارائه کرده و قرار است با همکاری دانشگاه‌های مختلف پزشکی از جمله مرکز طبی کودکان آن را به اجرا بگذارد.



منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار