شهردار خلخال از اجرای طرح توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در این شهر خبرداد.
کد خبر: ۳۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 23 May 2015

به گزارش ایرنا، علی درویشی افزود: سرانه فضای سبز خلخال 4.9 مترمربع برای هر شهروند است و برای افزایش آن به سرانه استاندارد استانی تلاش می شود.

وی گفت: برای رسیدن به استاندارد استانی فضای سبز که هفت تا هشت متر مربع برای هر نفر است اجرای طرح توسعه فضای سبز در سطح وسیعی از مناطق مختلف این شهر در دستور کار واحد فضای سبز شهرداری خلخال قرار گرفته است.

وی بیان کرد: شهرداری خلخال با هدف حفظ ، احیا و توسعه فضای سبز شهری از ابتدای سال 94 تاکنون اقدام به کاشت بیش از دو هزار اصله نهال سازگار با منطقه در خیابان ها ، بلوارها و بوستان های موجود شهر کرده است.

درویشی به کاشت گل های زینتی در سطح چهار هزار متر مربع در بلوارها ، میادین و بوستان های خلخال اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش هزینه های خرید گل های زینتی و کاشت آنها در میادین و بوستان ها گلخانه های شهرداری خلخال ساماندهی و آماده سازی شده و با پرورش انواع گل های زینتی در این گلخانه ها بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هزینه های فضای سبز شهرداری و خرید گل از خارج از شهرستان صرفه جویی شده است.

شهردار خلخال با توصیه به شهروندان به پرهیز از جابجایی گل های تازه کاشته شده برای استفاده های شخصی گفت: برای ترویج فرهنگ گلکاری در جامعه و تامین گل مورد نیاز مردم برای کاشت در فضای سبز منازل انواع گل های زینتی پرورش داده شده توسط شهرداری خلخال به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شهرستان خلخال با 95 هزاز نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار