رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر گفت: اینکه نمایندگان مجلس در مناطق روستایی وسایل و امکانات ورزشی توزیع کنند منطقی و قابل قبول به نظر نمی‌‌رسد و شائبه انتخاباتی را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۳۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر میرمرسلی صبح امروز در دیدار مدیران و مسئولان ورزش و جوانان استان اردبیل با معاون وزیر ورزش در اردبیل اظهار کرد: اعتبارات ورزشی به ویژه اعتبارات اختصاص یافته به هیئت‌ها بسیار ناچیز و محدود است و حتی با این رقم نمی‌توانند به صورت روزانه و در مدت کوتاه فعالیت داشته باشند.

وی افزود: اختصاص 750 میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی رقمی محدود و غیرقابل قبول است و شاید به اندازه درآمد روزانه یک باشگاه ورزشی فوتبال نیز نمی‌تواند در هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گرفته و مدنظر باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر به ضعف جذب اسپانسر در استان‌های ضعیف همچون اردبیل اشاره کرد و گفت: باید پرداختی اعتبارت به هیئت‌ها و حتی ورزش و جوانان بر اساس برنامه و تقویم ورزشی تدوین شده باشد و ما حساب شده و اصولی در این کار ورود پیدا کنیم.

میر‌مرسلی در مورد اجرای ماده 88 نیز بیان کرد: اجرای این ماده قانونی سبب شده است تا بسیاری از سالن‌های ورزشی واگذار شود به طوری که ورزش مختص فوتسال شده و اکثر رشته‌ها نیز به تعطیلی کشیده شده است به طوری که در شهرهای کوچک امکان واگذاری نیز وجود ندارد و ما در بحث نگهداری این سالن‌ها نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیر در مورد بیمه ورزشی نیز تصریح کرد: مبالغ هنگفتی به حساب فدراسیون و هیئت پزشکی ورزشی پرداخت می‌شود اما در قبال آن هیچ‌گونه خدماتی را دریافت نمی‌کنیم به طوری که پرداخت مبلغ بیمه ورزشی برای برخی از روستاییان امکان‌پذیر نیست چرا که آنها توان خرید لباس ورزشی هم ندارند چه برسد به اینکه بخواهند بیمه‌ای را پرداخت کنند.

میر‌مرسلی ضرورت تجدید نظر در این زمینه و کاهش نرخ بیمه ورزشی را به ویژه در مناطق روستایی و عشایری یادآور شد و گفت: ما در سال گذشته 25 میلیون تومان از بابت بیمه به فدراسیون پزشکی ورزشی پول واریز کردیم اما در قبال آن هیچ خدماتی را دریافت نکردیم.

وی با انتقاد از واگذاری مسئولیت توزیع وسایل و امکانات ورزشی به نمایندگان ادامه داد: باید این امکانات از یک کانال مشخص توزیع شود چرا که توزیع این امکانات از سوی نمایندگان در سال انتخابات شایعات تبلیغات انتخاباتی را در مناطق روستایی فراهم کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر یادآور شد: انتظار می‌رود این امکانات از طریق ورزش و جوانان به هیئت‌ها توزیع شود تا جلوی تبعیض‌ها گرفته شود.

میر‌مرسلی ادامه داد: ما در نگهداری سالن‌های ورزشی نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و کاش به جای استخدام نیروهای تخصصی در ورزش و جوانان برای نگهداری این سالن‌ها نیروهای خدماتی جذب می‌کردیم تا برخی از مشکلات در این زمینه از بین می‌رفت.

وی به محکوم شدن خود از بابت دیه ورزشکار متوفی اشاره کرد و یادآور شد: تا 18 ماه آینده اگر مبلغ دیه پرداخت نشود بنده به زندان می‌روم در حالی که با پوشش بیمه‌ای مسئولیت مدنی به راحتی می‌توانیم جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم.

این مسئول که به نمایندگی از روسای ادارات ورزش و جوانان استان سخن می‌گفت، ضرورت تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی به پیمانی، پرداخت حق و حقوق آنها، از رده شدن خارج شدن مینی‌بوس‌های فرسوده و تامین اتوبوس‌های جدید و همچنین تامین کف‌پوش سالن 6 هزار نفری رضازاده را بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار