به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بین 60 تا 70 درصد مساحت استان به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد.
کد خبر: ۳۷۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛ مراد شیخ ویسی گفت: امسال یک میلیون و 500 هزار اصله نهال از گونه‌های مثمر در ایام هفته منابع طبیعی در بین هم استانی ها توزیع خواهد شد.

 وی  با بیان اینکه حفظ، اصلاح و احیای منابع طبیعی و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی را در برنامه داریم، اظهار کرد: مجموعه منابع طبیعی به تنهایی از عهده حفاظت و حراست از منابع طبیعی برنمی‌آید و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مشارکت مردم و دیگر نهادها است.
 
شیخ ویسی تاکید کرد: عوامل تخریب چه انسانی و چه غیر انسانی زیاد هستند و مجموعه منابع طبیعی به تنهایی از عهده حفاظت و حراست از آن برنمی‌آید و نیاز به مشارکت دیگر بخش ها  و نهادها و مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد مساحت استان به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد، افزود: مجموعه منابع طبیعی حفاظت مشارکتی را در دستور کار خود قرار داده و در تلاش است تا حفاظت از منابع طبیعی را به خود مردم واگذار کند.
 
شیخ ویسی درادامه گفت: حدود 80 هزار خانوار بهره‌بردار با پروانه چرا در استان داریم که اگر حفاظت و حراست و جلوگیری ازتخریب منابع طبیعی به عهده آنها باشد، خواهیم توانست به حفاظت بیشتر از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی امیدوار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهایی شدن راه اندازی صندوق توسعه منابع طبیعی در استان افزود: تاکنون حدود هشت هزار نفر به عضویت این صندوق درآمده‌اند. 

شیخ ویسی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و کمک به توانمندسازی جوامع محلی را از اهداف راه اندازی این صندوق عنوان و ابراز امیدواری کرد: این  صندوق بتواند به اهداف خود برسد.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  اشاره‌ای هم به در برنامه بودن جنگل‌کاری مشارکتی داشت و افزود: توجه به این مقوله خواهد توانست توسعه فضای جنگلی را در استان به دنبال داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار