فرماندار پلدشت از خسارت 3 هزار میلیون ریالی تگرگ به باغات و اراضی کشاورزی پلدشت خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 16 May 2015

اکبر عبدالله‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بارش تگرگ در چند روز گذشته خسارت‌های زیادی به باغات و اراضی کشاورزی پلدشت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته بر اثر بارش تگرگ اراضی کشاورزی و زراعی پلدشت دچار خسارت شده‌اند، تصریح کرد: این خسارت شامل خسارت بر درختان میوه، گندم، جو و یونجه است.

عبدالله‌نژاد با بیان اینکه در این راستا 220 هکتار از اراضی کشاورزی پلدشت دچار صدمه شدند، افزود: احتمال بارش تگرگ در این شهرستان وجود دارد و باید کشاورزان نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت اقدام کنند.

فرماندار پلدشت با اشاره به میزان خسارت وارد شده بر درختان میوه، گفت: این درختان شامل درختان هسته‌دار است که در این خصوص 40 تا 70 درصد درختان هسته‌دار این شهرستان خسارت وارد شده بود.

عبدالله‌نژاد با اشاره به میزان خسارت وارد شده بر اراضی و باغات این شهرستان، اظهار داشت: میزان خسارت برآورد شده بر اثر بارش تگرگ در چند روز گذشته 3 هزار و 300 میلیون ریال است.

وی از احتمال مجدد بارش تگرگ در این شهرستان طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: لازم است تا باغداران نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام و باغات خود را در برابر بارش تگرگ تجهیز کنند.

عبدالله‌نژاد با اشاره به خسارات تگرگ در سال گذشته، گفت: براثر بارش تگرگ، سال گذشته هیچ محصول باغی از پلدشت به بازار صادر نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار