نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تهدید رژیم آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر از علمای مشهور عربستان در روزهای آینده خط بطلانی بر حاکمیت آل سعود است و پایه‌های حکومت فاسد عربستان را متزلزل می‌کند.
کد خبر: ۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 13 May 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: کشور عربستان از چند جبهه برای نابودی خود تلاش می‌کند و روز به روز نیز به دنبال تضعیف جایگاه خودش است که قطعاً اعدام احتمالی شیخ نمر در عربستان شعله‌های خشم مردم این کشور را فروزان‌تر کرده و پایه‌های حاکمیت مستبدانه آل سعود را فرو می‌ریزد.

وی تصریح کرد: همه می‌دانند که خانه سالمندان آل سعود ترک برداشته و روز به روز به سوی زوال و نابودی می‌رود که در این زمینه باید با دقت نظر بیشتر مسائل را تحلیل کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه مردم یمن در وضعیت ناگوار انسانی به سر می‌برند، گفت:‌ ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور می‌تواند به مردم این کشور در جهت حفظ ندای عدالت‌خواهی آنها کمک کند.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انجام این نوع کمک‌ها واجب است و باید کمک‌های بیشتر از این نیز صورت گیرد تا مردم یمن بتوانند ندای عدالت‌خواهی خود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر لزوم کمک‌های انسان دوستانه سایر کشورها به مردم یمن تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت خطیر انسانی در یمن به وجود آمده و باید سایر کشورها کمک‌هایی از جمله دارو و مواد غذایی برای شهروندان غیر نظامی این کشور داشته باشند و سازمان ملل نیز باید از تمام ظرفیت خود برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن استفاده کند.

حقیقت‌پور بیان کرد: متأسفانه عربستان در این کشور دست به اقدامات غیرانسانی بسیاری زده و جنایات بسیاری در این کشور مرتکب شده به همین دلیل مردم یمن در وضعیت ناگواری به سر می‌برند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این دوران سخت یمن می‌گذرد و روسیاهی برای اعراب کودک‌کش می‌ماند و به یقین مردم یمن پیروز می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار