مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: مجتمع های خدماتی و رفاهی در جاده های استان در دو سال آینده به 28 باب می رسد.
کد خبر: ۳۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 12 May 2015

مجتبی رحمانی رضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 17 مجتمع خدمات راهی در آذربایجان غربی فعال است و 11 مجتمع خدماتی و رفاهی جدید نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دو سال آینده در این استان ساخته می شوند.

وی اظهار کرد: این طرح ها در قالب طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی است و دولت در قالب اهدای زمین و اعطای تسهیلات از جمله معافیت پرداخت تغییر کاربری زمین، تسهیلات بلاعوض و ایجاد رمپ های ورودی و خروجی از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به سرمایه گذاران در این بخش کمک می کند.

وی پیشرفت فیزیکی مجتمع های در حال احداث را 30 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این مجتمع های خدماتی و رفاهی در جاده های مربوط به شهرهای بازرگان، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان، ارومیه، خوی و سلماس ساخته می شوند.

وی اظهار کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی نقش بسیار قابل توجهی در رضایت مندی مسافران از خدمات حمل و نقل جاده ای دارد و با توجه به مسافرت های میلیونی در این استان می توان با راه اندازی مجتمع های جدید و استفاده از امکانات بروز در آنها، روند رضایتمندی مسافران را نیز بیشتر کرد.

مجتمع های خدماتی رفاهی در حقیقت امروزی شده کاروانسراهای سابق به شمار می روند.

فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش میزان تصادفات جاده ای و افزایش ضریب ایمنی جاده ها، کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران، کاهش مزاحمت های ترافیکی و روان ساختن ترافیک جاده ها، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ارائه اطلاعات جاده ای، توریستی و زیارتی به صورت شبکه سراسری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی درکشور، ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی و امکان اعمال مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه های خدماتی رفاهی از اهداف مورد نظر در احداث این مجتمع های بین راهی هستند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی در بخش دیگری با بیان اینکه یک سوم از سهم حمل کل محصولات آذربایجان غربی به سیمان اختصاص دارد، گفت: سال گذشته افزون بر سه میلیون و 200 هزار تن سیمان در قالب بیش از 187 هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش نزدیک به 22 درصدی در میزان بار حمل شده و 23 درصدی در تعداد سفر را شاهد هستیم.

رحمانی ادامه داد: در این مدت سهم حمل سیمان از کل محمولات استان افزون بر 30 درصد میزان بار حمل شده و 23 درصد سفر انجام یافته بود که این ارقام نشانگر سهم قابل توجه حمل محموله سیمان از کل محمولات حمل شده این استان است.

آذربایجان غربی در دهه اخیر به یکی از استانهای تولیدکننده و صادرکننده سیمان در کشور تبدیل شده و حتی صادرات این محصول به کشورهای همسایه نیز انجام می شود که این امر با همراهی ناوگان حمل و نقل باری میسر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار