جانشین بسیج اساتید استان خراسان جنوبی خبر داد؛
جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی از تهیه سند راهبردی ملی منطقه ای تولید، اشتغال و صادرات استان تا پایان سال خبر داد و گفت: این سند می تواند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به استان کمک کند.
کد خبر: ۳۴۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 11 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،سید حسین حسینی در کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با برگزاری «کارگاه پیوست نگاری فرهنگی اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی» اظهار کرد: این کارگاه در طول سه روز برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه روز سه شنبه 23 آذر در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد و تا روز پنج شنبه 25 آذر ادامه خواهد داشت و تاکنون 200 نفر از اساتید در این کارگاه ثبت نام کرده اند.
جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه «کارگاه پیوست نگاری فرهنگی اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی» دارای سه مرحله است، افزود: این سه مرحله شامل مرحله پیش از کارگاه، حین کارگاه و پس از کارگاه است.
 حسینی با تاکید بر اینکه برگزاری این کارگاه باید علمی و موثر باشد، اظهار داشت: در مرحله پیش کارگاه تعدادی از اساتید در حوزه فرهنگی را شناسایی کردیم و 5 مقاله برای آن‌ها تعیین شد تا پس از مطالعه این مقالات به تعدادی از سوالات پاسخ بدهند.
وی با اشاره به مراحل اجرائی کارگه گفت: این مرحله دارای 2 بخش عمده مهارتی و آموزشی است و بخش مهارتی در 4 کارگروه سازماندهی خواهد شد.
جانشین  بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره مرحله پس از کارگاه گفت: در این مرحله طرح‌های اجرایی استان را شناسایی می کنیم و در اختیار اساتید قرار می دهیم تا پیرامون این طرح‌ها به تعریف پیوست فرهنگی بپردازند.
وی با بیان اینکه واژه پیوست فرهنگی اولین بار توسط مقام معظم رهبری در سال 86 به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد، گفت: طی این ابلاغیه باید پیوست فرهنگی تعریف شود.
حسینی با توجه به اینکه موضوع فرهنگی از دو جنبه مورد بحث قرار می گیرد، تصریح کرد: اولین جنبه عوامل بیرونی است به طور مثال استکبار جهانی در جهت منافع خود اقدام به فرهنگ سازی در برخی از کشورها از جمله ایران می کند تا آن کشورها را مصرف زده بار بیاورد.
وی در ادامه تاکید کرد: استکبار جهانی به واسطه فیلم، کتاب و ابزارهای فرهنگی اقدام به تغییر ذائقه فرهنگی مردم ایران به نفع خودش می کند.
جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین جنبه عوامل داخلی است، اظهار داشت: عوامل داخلی توسط مسئولین صورت می گیرد و بر روی فرهنگ کشور تاثیرگذار است به طور مثال اجازه ورود شبکه‌های اجتماعی به داخل کشور را صادر می کنیم و این شبکه‌ها علاوه بر مزایا، دارای معایب بسیار مخربی هم هستند.
حسینی به کاربرد پیوست فرهنگی اشار کرد و گفت: پیوست فرهنگی این است که قبل از اجرای هر پروژه، ابعاد مثبت و منفی آن پروژه را شناسایی می کند و در راستای آن اقدام به تقویت ابعاد مثبت آن پروژه فعالیت دارد.
وی با توجه به اینکه تنها سازمانی که به صورت جدی و ملی در راستای پیوست فرهنگی کار می کند سازمان بسیج اساتید است، تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید در سراسر کشور متولی اجرای پیوست فرهنگی شده است.
80 درصد از اساتید خراسان جنوبی عضو فعال بسیج اساتید هستند
جانشین بسیج اساتید استان در ادامه با بیان اینکه 80 درصد از اساتید خراسان جنوبی عضو فعال بسیج اساتید هستند،افزود:یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج اساتید استان تشکیل حلقه‌های علمی و پژوهشی با حضور اساتید برجسته استانی است که تاکنون 340 حلقه تشکیل شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه حلقه‌های صالحین نیز از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید است، ادامه داد: تمامی اساتید عضو حلقه‌های صالحین هستند و 12 تا 18 نفر از اساتید در هر یک از این حلقه‌ها پیرامون موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند و حلقه‌های صالحین سبب پیوند زدن اساتید به یکدیگر می شوند.
جانشین  بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز از برنامه‌های مهم است، تصریح کرد: در طول سال حداقل 2 تا 3 کرسی آزاد اندیشی در هر دانشگاه استان برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سند راهبردی ملی منطقه ای تولید، اشتغال و صادرات توسط بسیج اساتید استان در حال تدوین است،که طی این سند یک آمایش با نگاه اقتصاد مقاومتی اجرا می شود و 4 کارگروه در این خصوص کار خود را از ابتدای سال آغاز کرده اند و اهدافشان این است که توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان را شناسایی کنند.
حسینی با توجه به اینکه این کارگروه‌ها در 2 مرحله کار خواهند کرد، افزود: اولین مرحله شناسایی ظرفیت‌های استان و دومین مرحله برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها با نگاه اقتصاد مقاومتی است.
جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سند راهبردی ملی منطقه ای تولید، اشتغال و صادرات تا پایان سال جاری آماده خواهد شد، افزود: این سند می تواند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار