مسؤول تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
مسؤول تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیش‎بینی می‎شود امسال 40 کاروان پیاده از خراسان جنوبی به مشهد مقدس اعزام شوند.
کد خبر: ۳۳۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 21 November 2016
حجت الاسلام احمد رضایی، با بیان اینکه تشرف به زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده در طول تاریخ از سابقه‎ای طولانی برخوردار است، اظهار داشت: زیارت امام رضا(ع) با پای پیاده فصل تازه‎ای برای نو شدن روح انسان است.

وی بیان داشت: تعدادی از کاروان‎های پیاده خراسان جنوبی به دلیل مسافت زیاد از اربعین حسینی به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت کرده و تا 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جوار حرم رضوی به عزاداری می‎پردازند.

مسؤول تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئات مذهبی از سراسر کشور برا ی حضور در مراسم پایانی ماه صفر از شهرهای خود به مشهد مقدس سفر می‎کنند، اعلام کرد: زمانی که محب اهل بیت(ع) باشیم بعد مسافت و سختی راه هیچ‌کدام مانع از رفتن مردم به این سفر معنوی نمی‎شود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون 35 کاروان پیاده از خراسان جنوبی به مشهد مقدس حرکت کرده‎اند، اضافه کرد: پیش‎بینی می‎شود امسال در دهه پایانی ماه صفر 40 کاروان پیاده از خراسان جنوبی به مشهد مقدس اعزام شوند.

وی توضیح داد: از کاروان‎های اعزامی دو کاروان از شهرستان سربیشه، 10 کاروان از شهرستان قاین، 3 کاروان از شهرستان سرایان، 7 کاروان از شهرستان بشرویه، 6 کاروان از شهرستان بیرجند، 2 کاروان از شهرستان خضری، 2 کاروان از شهرستان زیرکوه و 3 کاروان از شهرستان فردوس بوده‌اند.

مسؤول تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  اقامه نماز جماعت، سخنرانی، قرائت زیارت‌نامه، مداحی، سینه‌زنی و حلقه معرفت را از جمله برنامه‎های فرهنگی زائران پیاده رضوی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: همچنین با جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت هماهنگی‎های لازم جهت ارائه خدمات به این زائران فراهم شده است.

رضایی کاروان‌های زائران پیاده را بهترین فرصت تبلیغی در زمینه انس و تبیین معارف رضوی دانست و توضیح داد: در اسلام به زیارت همه ائمه سفارش شده است اما به زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) تأکید زیادی شده چرا که مهمترین هدف از زیارت ایشان موضوع امامت و ولایت است لذا امام رضا (ع) نقش مهمی در توسعه معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته داشت.

این مسؤول از حضور طلاب و مبلغان دینی در میان زائران پیاده رضوی خبر داد و گفت: تبلیغ چهره به چهره یکی از امتیازات تبلیغ در میان زائران پیاده است که می‎تواند جلوه‎های مناسبی از ارتباط طلبه با قشرهای مختلف مردم را به نمایش بگذارد.

مسؤول تشکل‎های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طلاب و مبلغان در هر پست و مقامی که قرار دارند نباید از تبلیغ غافل شوند، متذکر شد: مبلغان دینی زائران پیاده را از ابتدای حرکت همراهی می‎کنند تا پاسخگوی مسائل دینی و سایر سؤالات افراد باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار