مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: کار خرید گندم در بیش از 46 مرکز خرید استان از خردادماه آغاز شده و این کار تا پایان شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 09 May 2015

به گزارش فارس، علی نوبخت در جلسه هماهنگی خرید گندم در اردبیل اظهار کرد: با توجه به کیفیت بالای گندم تولید شده در استان به ویژه مناطق شمالی این استان سعی و تلاشمان بر این است تا عملیات خرید را به نحوی انجام دهیم تا کشاورزان محصول مناسب و با کیفیت خود را با قیمت تضمینی به مراکز خرید تحویل دهند.

وی با یادآوری اینکه بعد از خرید گندم به قیمت مصوب عملیات پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب زارعان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مسئولان امر انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از پیش‌بینی برداشت بیش از 700 هزار تن گندم تولیدی در استان خبر داد و گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی آمادگی کامل دارد تا گندم کشاورزان را خریداری و به آنها به شکل مطلوب ارائه خدمات کند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ظرفیت مراکز ذخیره‌سازی گندم و سیلوهای خصوصی و دولتی در اردبیل بیش از 301 هزار تن است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی تولید 700 هزار تن گندم و فروش نیم میلیون تن گندم مازاد بر مصرف مردم استان، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا خرید گندم از کشاورزان، گندم‌کاران و ارسال محصول خریداری شده به سایر مناطق انجام شود.

نوبخت اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از روش‌ها و امکانات جدید بتوانیم اشکالات گذشته را در این حوزه برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات و حرکت خوبی در سال‌جاری برای خرید گندم انجام داده‌ایم به طوریکه با ایجاد 46 مرکز خرید، کشاورزان می‌توانند محصول تولیدی خود را بدون مشکل خاص ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه از میزان گندم تولیدی امسال 550 هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است، گفت: در این زمینه و برای ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز در استان اردبیل قسمتی از محصول گندم خریداری شده در سطح استان به خارج از استان برای ذخیره‌سازی انتقال داده می‌شود تا در زمینه خرید گندم از کشاورزان مشکلی به وجود نیاید.

نوبخت برداشت گندم را در شمال استان از اوایل خردادماه اعلام کرد و از کشاورزان خواست از برداشت زودهنگام محصول پرهیز کرده و با رطوبت بالا محصول تحویل ندهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Dusanjos
|
Netherlands
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
So excited I found this article as it made things much qukrcei!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار