ريشه‌يابي استقبال كم البرزي‌ها از جشنواره فيلم فجر
یکی از درخواست‌های اصلی مردم استان‌های مختلف به ویژه البرز این بود که فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌های دیگر نیز به نمایش درآید.
کد خبر: ۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ 07 February 2015

به گزارش تابناك – البرز: امسال نيز با اجراي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، برخي از آثار منتخب اين جشنواره در سينما هجرت كرج نيز به صورت همزمان اكران مي‌شود.
خبرنگار تابناك با حضور در اين سينما، گزارش داد كه در زمان اكران فيلم‌ها بخشي از صندلي‌ها و در حدود يك سوم سالن در 3 شب نخست خالي بود.
حال با توجه به اينكه بليط فيلم‌هاي جشنواره در تهران از هفته‌ها قبل پيش‌فروش شده و در روز نمايش حتي در بازار سياه نيز براي بعضي آثار نمي‌توان بليط تهيه كرد، چگونه است كه در استان البرز شاهد صندلي‌هاي خالي هستيم.
خبرنگار تابناك در اين زمينه با تعدادي از شهروندان كرج گفت‌وگو كرد كه  نشان مي‌دهد نيمي از شهروندان هيچ اطلاعي از اكران فيلم‌هاي جشنواره و ساعت آن ندارند.
در همين زمينه ابراهیم شریفی معاون سينمايي اداره ارشاد كرج مي‌گويد: بیش از 30 سال است که در ایام مبارک فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم در کشورمان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این جشنواره همه اهالی صاحب سبک و نام آشنای سینمای ایران، آثار خود را ارائه کرده و از کشورهای دیگر نیز فیلم‌های بسیار خوبی به نمایش در می‌آید.
این مسئول افزود: یکی از درخواست‌های اصلی مردم استان‌های مختلف به ویژه البرز این بود که فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌های دیگر نیز به نمایش درآید.
شریفی گفت: تحقق این مهم نیازمند طی شدن مراحل پیچیده و سختی بود و در گام نخست باید اعتبار مالی برای خرید امتیاز اکران فیلم‌های منتخب را هر یک از استان‌های متقاضی تامین کنند.
وی بیان داشت: خوشبختانه با جدیتی که دستگاه‌های مختلف در استان البرز از جمله اداره کل ارشاد،‌ استانداری،‌ شهرداری و شورای شهر کرج، حوزه هنری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری داشتند، تمام مراحل اداری و اجرایی اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر در البرز امسال نیز انجام شد.
معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: به طور قطع اگر این همکاری و تعامل نبود امروز شاهد اجرای جشنواره فیلم فجر در استان البرز نبودیم. شریفی ادامه داد: اکران فیلم‌های این دوره از روز 15 بهمن آغاز شده و تاکنون من دیاگو مارادونا هستم، فرار از قلعه رودخان و پدر آن دیگری در سینما هجرت کرج به نمایش درآمده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اکران 7 فیلم دیگر جشنواره فیلم فجر باقی مانده است که تا روز 24 بهمن ماه و در 3 نوبت در سینما هجرت کرج به نمایش در می‌آید.
شریفی با مثبت ارزیابی کردن استقبال مردم استان البرز از جشنواره امسال گفت: من معتقدم نيستم كه مردم البرز از اين جشنواره استقبال نكرده و يا استقبال آنها اندك بوده است، چرا كه اكثر بليط‌ها به فروش مي‌رسد.
وي متذكر شد: با اين حال معتقدم نبايد در زمان اجراي جشنواره حتي يك صندلي خالي هم داشته باشيم و به نظر من مهمترين دليل عدم اطلاع‌رساني مطلوب و گسترده است.
شريفي در پايان تاكيد كرد: به طور قطع اگر تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم از زمان اکران و عنوان فیلم‌ها صورت گیرد،‌ در روزهای باقی مانده،‌ تعداد حاضران در سینما افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار