رئیس بیمارستان شهید رحیمی بیرجند خبر داد:
رئیس بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: بیش از ۳۵ درصد زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان در دو ماه گذشته به روش بدون درد (تنس) انجام شده است.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 01 November 2016

مهرنگار امیرشاهی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تلاش شده تا خدمات بیشتری توسط بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به مراجعه کنندگان انجام شود.

وی با بیان اینکه در این مدت 13 خدمت جدید در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند راه‌اندازی شده است افزود: خدمات شامل اکوی اطفال، اکوی قلب، تست ورزش، نوار عصب و عضله، نوارمغز، آندوسکپی، درمانگاه بینایی سنجی، اعمال جراحی لاپارسکوپی، خرید و نصب دستگاه کلپوسکوپی، هولتر مانیتوریتنگ قلب، نوار مغز وتست تنفس از این خدمات بود.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی بیرجند از افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان خبر داد و گفت: در دو ماه گذشته با اجرای زایمان بی‌درد به روش تنس در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند تعداد زایمان‌های طبیعی در این بیمارستان افزایش یافته است.

امیرشاهی افزود: زایمان به روش تنس یک روش غیر تهاجمی و بودن عارضه بوده که سبب کاهش استرس مادران در هنگام زایمان می‌شود واین روش برای نخستین بار در خراسان جنوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهریور و مهرماه امسال از تعداد 367 مادر باردار که به این بیمارستان مراجعه کردند تعداد 242 نفر زایمان طبیعی داشته و از این تعداد 84 نفر روش تنس را انتخاب کردند.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: در مهرماه امسال 170 زایمان در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند انجام که از این تعداد 113 زایمان طبیعی و از این تعداد 48 نفر از مادران روش تنس را انتخاب کردند.

امیرشاهی افزود: برای خرید دستگاه تنس 15 میلیون تومان هزینه شده است و دومین دستگاه تنس برای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به علت استقبال مادران باردار به‌زودی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار بیش از 35 درصد زایمان‌های طبیعی در بیمارستان شهید رحیمی به روش تنس انجام شده است بیان داشت: اجرای زایمان بی‌درد به روش تنس در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، تعداد زایمان‌های طبیعی را در این بیمارستان در دو ماه گذشته افزایش داده است.

تنس زایمان بدو ن درد است برای کاهش درد با تکیه بر انتقال پالس‌های الکترونیکی از طریق پوست به رشته‌های عصبی قرار گرفته و دستگاه تنس با مکانیسم عمل خود سبب کاهش احساس درد شده و در عین حال با تحریک ترشح انتقال دهنده‌های عصبی ضد التهابی سبب کاهش درد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار