کد خبر: ۳۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 29 October 2016


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با اشاره به صدور بخشنامه ویژه ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت:استان ها از جمله البرز موظف شده اند طرح های مقابله با این پدیده زیست محیطی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله قائمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه البرز افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز این پروژه های مهم را در بودجه سالانه خود منظور خواهد کرد .

وی ادامه داد: به منظور کنترل و جلوگیری از این پدیده باید طرح آمایش سرزمین و مدیریت حوضه های آبخیزداری بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد .

قائمی گفت: اکنون درجنوب و غرب کشور کارگروه های استانی همراه با ستاد ملی برای این منظور پیش بینی شده که بسیاری از دستگاه های اجرایی عضو آن هستند و امروز محیط زیست به همراه هواشناسی و اداره کل منابع طبیعی و جنگل ها باید منشاء داخلی و خارجی این پدیده را مورد بررسی قرار دهد .

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز باید کانون های این پدیده را شناسایی و درجهت تثبیت آن با اجرای طرح های مختلف اقدام کند اگرچه دانشگاه علوم پزشکی نیز باید توسعه مراکز درمانی خود را همراه با آب منطقه ای به منظور تامین آب مورد نیاز دراین زمینه مد نظر قراردهد .

وی خاطرنشان کرد: درکل باید برنامه سازگاری با گرد و تهیه شده و طرحهایی به منظور حفاظت از خاک ارائه شود که دراین مسیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی همراهی لازم را خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار