شورای سلامت و امنیت غذایی گرمی مغان ممنوعیت پرورش ماهی در دریاچه گیلارلو در صورت نیاز شهر گرمی به آب شرب آن را خواستار شد.
کد خبر: ۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 05 May 2015

به گزارش ایرنا، محمودعلایی فرماندار گرمی مغان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گرمی مغان گفت: اگر دریاچه گیلارلو به عنوان منبع ثانوی تامین آب شرب شهر گرمی بشمار می رود باید سریعا بساط پرورش ماهی از آن دریاچه برچیده شود.

وی همچنین معرفی عوامل پرورش ماهی در گیلارلو را به سازمان بازرسی خواستار شد.

دکتر مجیدمحمد غریبانی مدیرشبکه بهداشت و درمان گرمی مغان نیز الویت اصلی برنامه های حوزه بهداشت و سلامت این شهرستان در سال جاری را تغییر محل دفن زباله شهر گرمی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این معضل بهداشت عمومی را به مخاطره انداخته و تعیین محل مناسب برای دفن زباله گرمی ضرورت دارد.

وی انجام 688 بازدید از 528 مکان عمومی و ارائه 23 مورد متخلف به محاکم قضایی، انجام 64 نمونه برداری از مواد غذایی فروشگاه ها و اثبات نامطلوب بودن چهار مورد آن، 305 مورد کلرسنجی آب شرب، کشف و امحاء 5/1 تن موادغذایی فاسد و افتتاح خانه بهداشت روستای قوزلو را از عملکردهای شبکه بهداشت و درمان گرمی مغان در سال جاری برشمرد.

رحیم نیا دادستان عمومی و انقلاب گرمی مغان نیز با بیان اینکه به خاطر آلاینده بودن محل دفن زباله گرمی هر روز بر جرم متولیان امر افزوده می شود ضرورت رفع این معضل را خاطرنشان شد.

وی از آغاز آزمایش اعتیاد کارمندان مشکوک به اعتیاد در گرمی مغان از هفته آینده خبر داد و گفت:دستگاه قضایی در حوزه بهداشت عمومی با کسی تعارف ندارد و به اعمال قانون می پردازد.

در ادامه این جلسه بعد از بررسی سایر معضلاب بهداشت عمومی بر ساماندهی محل تخلیه لجن کش ها،پیگیری تغییر محل دفن زباله شهرهای گرمی و انگوت،ترویج ورزش کوهپیمایی با همکاری اداره ورزش و جوانان،متمرکز کردن محل عرضه مرغ زنده،ساماندهی کشتار دام در شهر انگوت،افزایش ساعات کاری مرکز بهداشتی درمانی انگوت،ساماندهی و بهسازی بستر رودخانه ها و جمع آوری نخاله های ساختمانی از معابر عمومی تاکید شد.

گرمی مغان با سه بخش و 334 روستا در شمال استان اردبیل واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار