کد خبر: ۳۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 20 October 2016


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی فرهنگیان این استان با شعار ورزش - تندرستی کوه پیمایی کردند.

فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کوه پیمایی صبح امروز با شرکت 200 نفراز فرهنگیان در ارتفاعات عظیمیه کرج برگزارشد.

وی اظهار داشت: ورزش در زندگی باید به یک نیاز روزانه تبدیل شود زیرا این مهم ارتباط مستقیم در تامین سلامت جسم و روان دارد.

وی اظهار کرد: امروزه هر فردی باید بداند که برای حفظ سلامت فردی و پیشگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری ها باید به ورزش بپردازد زیرا ورزش کردن سلامت جسم و روان او را تضمین می کند .

وی از تغذیه مناسب و ورزش بعنوان مهمترین عامل در حفظ و ارتقاء ضریب سلامتی در افراد یاد کرد و خاطرنشان شد: برای کاهش انواع بیماری ها ، پیشگیری از چاقی حتی در کودکان ، حفظ تناسب اندام ،کنترل برخی از بیماریها ازجمله فشار خون، دیابت و پوکی استخوان باید ورزش و رژیم غذایی را در زندگی رعایت کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تقویت سیستم بدنی ، مصرف بی واسطه و مستقیم اسیدهای چرب و اثرات مثبتی که ورزش کردن در سیستم گوارشی بدن دارد نباید غافلت کرد.

علیزاده گفت: به ورزش در زندگی باید به یک مهارت فردی و تخصصی نگاه کرد زیرا انجام روزانه این اقدام مهم در فرآیند عملکرد کاری - سلامتی او تاثیر دارد و کیفیت بخشی زندگی او را رقم می زند.

وی ترویج فرهنگ عمومی و تخصصی ورزش را در جامعه ضروری دانست و یادآور شد: فرهنگیان که در عرصه تعلیم و تربیت جامعه فعالیت دارند لازم است برای گسترش این امر مهم در خانه و مدرسه تلاش کنند.

به گفته وی به مناسبت هفته تربیت بدنی برنامه های متنوعی در مدارس این استان در حال برگزاری است زیرا باورداریم آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد مهم در فرهنگ سازی می تواند در گسترش ورزش در جامعه در خانه و مدرسه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار