کد خبر: ۳۱۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 19 October 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: نباید با پایان دهه نخست محرم هیات‌ها و حسینیه‌های عزاداری را به حال خود رها کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر که جایگاه ویژه‌ای در میان جهان اسلام و بالاخص شیعیان دارد، مراسم‌های مختلف عزاداری و سوگواری برگزار می‌شود.

وی افزود: شیعیان جهان قرن‌ها است که در دهه نخست محرم و همچنین اربعین حسینی(ع) در سوگ شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان مراسم‌های مختلف عزاداری برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: همچنین در ماه‌های محرم و صفر وقایع مهم تاریخی از جمله سالروز رحلت پیامبر گرامی و عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار از جمله امام سجاد(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اتفاق افتاده است.

مسعودی گفت: به همین دلیل در طول این دو ماه مراسم‌های مختلفی در امامزاده‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌ها و تکایا برگزار می‌شود که محور اصلی آئین‌های عزاداری و سوگواری نیز توسط خود مردم و هیأت امنای مساجد و اماکن متبرکه و مدیران هیات‌ها و حسینه‌ها انجام می‌شود.

وی بیان داشت: نکته مهم این است که پس از پایان مراسم‌ها و آئین‌های سوگواری و عزاداری، ما به مدت 10 ماه تمام هیات‌ها و حسینیه‌ها را رها کرده و دیگر کاری با آنها نداریم تا محرم و صفر سال بعد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: این در حالی است که دشمنان سرمایه‌گذاری بسیار زیادی برای به انحراف کشاندن مراسم‌های مذهبی ما به ویژه آئین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان انجام می‌دهند.

مسعودی ادامه داد: بزرگان دینی، علمای اسلام و به ویژه مقام عظمای ولایت بارها تاکید فرموده‌اند که باید هیات‌ها و حسینه‌ها و تکایا هدایت شده و با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مانع از تحقق توطئه‌های شوم دشمنان شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر می‌خواهیم دشمنان در به انحراف کشاندن مراسم‌های عزاداری محرم و صفر موفق نشوند، نباید اجازه دهیم که هیات‌ها و حسینیه‌ها که به صورت مردمی اداره می‌شوند، در طول سال رها شده و باید برای آنها برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه بیش از یک‌هزار مسجد و حسینیه در دهه نخست محرم اقدام به برپایی مراسم‌های سوگواری ویژه این ایام در استان البرز اقدام کرده‌اند، گفت: باید در طول سال برنامه‌هایی در جهت بصیرت‌افزایی ویژه مدیران هیات‌ها و حسینیه‌ها برگزار کنیم.

مسعودی در پایان اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی در استان البرز ویژه‌ برنامه‌هایی در این راستا در دستور کار دارد و تلاش می‌کنیم با دعوت از طلاب و علمای دینی به استان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی در این مسیر گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار