کد خبر: ۳۱۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 16 October 2016


نماینده مردم کرج،‌ آسارا، ‌اشتهارد و فردیس در مجلس بر استفاده بیشتر از ظرفیت خیران در ساخت مدارس در استان البرز تأکید کرد و گفت: فضاهای آموزشی در البرز بسیار کم است.

محمدجواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متأسفانه کمبود فضاهای آموزشی در استان البرز مردم و به ویژه دانش‌آموزان را با مشکلات اساسی روبه‌رو کرده است.

وی تراکم دانش‌آموزی سر کلاس‌های درس و دو نوبته بودن مدارس در این استان را از مهمترین معضلات آموزشی البرز عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی در این استان باید اقدامات و برنامه‌ریز‌ی‌های لازم به منظور توسعه فضاهای آموزشی انجام شود.

نمایند مردم کرج در مجلس افزود: استفاده از توان خیران نیز باید بیش از گذشته شود تا بتوانیم کمبودها در این مسیر را از بین ببریم.

کولیوند با اشاره به اینکه مدارس باید به سمت یک نوبته پیش برود تأکید کرد: هم اکنون بسیاری از مدارس در این استان به صورت دو شیفت اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان سطح یادگیری دانش‌آموزان در نوبت صبح بسیار بالاتر است لذا باید مدارس را به سمت یک شیفته شدن پیش ببریم و با توسعه فضاهای آموزشی به اهداف مورد نظر در زمینه آموزش و پرورش برسیم.

کولیوند یکی از مهمترین نیازهای امروز آموزش و پرورش را سوق دادن دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی عنوان کرد و بیان داشت: معلمان در سر کلاس‌های درس تنها نباید به صورت تئوری مفاهیم درسی را برای دانش‌آموزان توضیح دهند بلکه می‌توانند با ارائه سوژه‌هایی دانش‌آموزان را به سمت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی سوق دهند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا باید بستر فعالیت‌های پژوهشی نیز در مدارس ایجاد شود تا استعدادهای دانش‌آموزان در این زمینه نیز شکوفا گردد.

کولیوند با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه امروز کشور مرهون تلاش‌های دانشمندان و محققان است،‌ گفت: ما در سایه تحقیقات و پژوهش‌ها توانسته‌ایم به علوم مختلف دست پیدا کنیم و به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی تربیت و پرورش دانش‌آموزان را در این زمینه مهم خواند و بیان داشت: برای اینکه پژوهش محوری را در مدارس ایجاد کنیم باید بسترهای لازم را نیز در این زمینه فراهم سازیم.

نماینده مردم کرج،‌ آسارا، ‌اشتهارد و فردیس در مجلس بیان داشت: هم اکنون استان البرز با کمبود هشت هزار کلاس درس مواجه است که لازم است برای ایجاد این کلاس‌ها از ظرفیت خیران نیز استفاده شود چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های ساخت و ایجاد این کلاس‌ها را تأمین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار