کد خبر: ۳۰۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 09 October 2016


نماینده مردم کرج ، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی در مدارس البرز بیانگر نیاز این استان به نگاه مهربانانه و دست های پر مهر خیرین مدرسه ساز است.

محمد جواد کولیوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در البرز به دلیل مهاجرت بالا و فرسوده بودن ساختمان مدارس به ویژه در مرکزاستان ، مناطق حاشیه ای و پرجمعیت و مسکن مهراست.

وی اظهار کرد: طبق اطلاعات اعلام شده از سوی کارشناسان نوسازی مدارس ، حداقل ساخت هزینه برای یک مدرسه 20 میلیارد ریال است و با توجه به کمبود 8 هزار کلاس درس در البرز، امکان تامین این هزینه بالا از سوی دولت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه ساخت مدرسه نیاز به توان مالی بالایی دارد لازم است هر شهروند البرزی با هر توان مالی در حرکت معنوی و خداپسندانه مدرسه سازی شرکت کند.

نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه از خیرین نیک اندیش درخواست کرد، با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد علمی در کشور ضرورت دارد همه خیرین نیک اندیش در تامین فضای آموزشی مناسب برای آینده سازان ایران اسلامی به کمک دولت بیایند.

کولیوند بیان کرد: اگر همت والای خیرین نیک اندیش در ساخت مدارس در البرز نبود باید شاهد سه شیفته شدن مدارس در این استان می شدیم که این روند تاثیر منفی خاصی در عرصه تعلیم و تربیت را در پی داشت.

وی در ادامه به مشارکت بالای مردم البرز در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت و خاطرنشان شد: اکنون این استان نیاز ویژه ای به ساخت و مقاوم سازی مدارس دارد لذا نیاز به مشارکت خیرین نیک اندیش دارد.

این نماینده گفت: استان البرز دارای جمعیت دانش آموزی 420 هزار نفری لازم التعلیمی است که تنها جمعیت دانش آموزی آن با چند جمعیت چند استان کشور برابری می کند.

وی تاکید کرد: هر ساله رشد جمعیت به دلیل مهاجرت در این استان روند رو به رشدی را طی می کند که تامین کلاس درس برای جمعیت دانش آموزی البرز تنها از طریق اعتبارات دولتی ممکن نیست .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار