در این معدن توده های بزرگی از سنگ عقیق وجود دارد که وزن بعضی از آنها آن به ۴۰ تن هم می رسد و از این لحاظ به عنوان بزرگترین سنگ معدن عقیق توده ای جهان شناخته می شود.
کد خبر: ۳۰۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 07 October 2016

فرماندار نمین می گوید که معدن عقیق سبلان جزو بزرگترین معادن این گوهر سنگ در جهان است که در این شهرستان قرار گرفته است.

فرهاد عبدالعلی پور در بازدید از این سنگ معدن افزود: معدن عقیق سبلان از لحاظ ذخایر توده ای و رگه ای جزو بزرگترین معادن عقیق جهان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده ، ظرفیت این معدن ۲۶۰ تن سنگ عقیق است، بیان کرد: بر اساس عملیات فیزیکی انجام شده در مرحله اول اکتشاف بیش از یک هزار تن سنگ عقیق از این معدن آماده بهره برداری و ارسال به بازار است.

وی اظهار کرد: در این معدن توده های بزرگی از سنگ عقیق وجود دارد که وزن بعضی از آنها آن به ۴۰ تن هم می رسد و از این لحاظ به عنوان بزرگترین سنگ معدن عقیق توده ای جهان شناخته می شود.

عبدالعلی پور با بیان اینکه در مرحله اول اکتشاف در این معدن نزدیک به ۳۰ نفر در محل معدن و کارگاه فرآوری مشغول به کار خواهند شد افزود: با ایجاد طرح های توسعه ای پیش بینی شده برای فرآوری و عرضه سنگ عقیق در قالب های گوناگون برای نزدیک به ۱۰۰ نفر دیگر نیز زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در مرحله اول اکتشاف سنگ عقیق از معدن سبلان دستگاههای ویژه ای از کشور ایتالیا وارد کشور خواهد شد که با استفاده از این دستگاهها سنگ های توده ای عقیق به صورت شش وجهی برش و صیقل داده شده و به بازار عرضه می شود.

معدن عقیق سبلان اولین معدن در جهان است که می توان در آن سنگ های توده ای را به صورت شش وجهی برش و صیقل داد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عالم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
با سلام، لطفا فایل ویدئویی خبر "کشف بزرگترین معدن عقیق جهان در نمین"، کد خبر: ۳۰۸۱۵۲ را برای دانلود در سایت قرار دهید.
متشکرم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار