کد خبر: ۳۰۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 04 October 2016


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه این استان برای توسعه صنایع با کمبود زمین مواجه است، گفت: ساخت نواحی صنعتی در کنار شهرها می تواند راهگشای این معضل باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، ایرج موفق در بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد که ظهر سه شنبه، 13مهرماه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، اظهارکرد: در حال حاضر سه هزار و 550 واحد تولیدی دارای مجوز در این استان فعال هستند و مجوز دو هزار و 900 طرح صنعتی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: از این تعداد، هزار و 300 طرح دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و به زودی به بهره برداری می‌رسند.

این مسئول بیان کرد: همچنین از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، 820 پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی با میزان سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 22 هزار و 350 نفر در این استان صادر شده است.

موفق در ادامه بر ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 12 شرکت بزرگ خارجی در این استان، با هزار و 258 میلیارد تومان سرمایه، فعالیت خود را آغاز کرده اند که بر این اساس، البرز در رتبه دوم جذب سرمایه گذاری خارجی قرارگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز بیان کرد:: برای جذب سرمایه گذاری بیشتر به دنبال تکمیل زیر ساخت های لازم هستیم و با توجه به تقاضا برای سرمایه گذاری، توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

وی همچنین بر ضرورت توسعه نواحی صنعتی در کنار شهرها به خصوص کرج تاکید کرد و گفت: نداشتن اراضی کافی برای استقرار صنایع از مشکلات عمده این استان است که توسعه نواحی صنعتی در کنار شهرها می تواند به میزان قابل توجهی این معضل را برطرف کند.

این مسئول در پایان گفت: امیدواریم با سفر امروز معاون وزیر و بازدید های صورت گرفته دستورات اجرایی شدن توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی و ناحیه صنعتی در این استان صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار