کد خبر: ۳۰۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 04 October 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از صدور ۸۲۰ پروانه بهره برداری در استان خبر داد و گفت: صدور پروانه های بهره برداری بیش از ۲۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج موفق پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید معاون وزیر صنعت از شهرک صنعتی اشتهارد، اظهار کرد: در این بازدید نواقص شناسایی شده و اصلاحات لازم برای پروژه ها انجام می شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۵۵۰ واحد تولیدی دارای مجوز در استان، افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا است که هزار و ۳۰۰ طرح دارای پیشرفت قابل توجهی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به رتبه دوم سرمایه گذاری خارجی استان البرز در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۲ شرکت بزرگ خارجی با سرمایه گذاری هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان فعالیت خود در استان البرز را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: ۸۲۰ پروانه بهره برداری در البرز با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۲ هزار و ۳۵۰ نفر ایجاد شده است که نشان دهنده شرایط خاص استان است.

موفق با تاکید بر لزوم تقویت و تکمیل زیرساخت های صنعتی استان، افزود: فرودگاه پیام به عنوان تنها فرودگاه کارگو و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به پایتخت در البرز واقع شده که تبدیل آن به هاب واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه و ایجاد شهرک های جدید برای استقرار واحدهای صنعتی هستیم، گفت: به دنبال راه اندازی شهرک های صنفی برای ساماندهی صنوف تولیدی و فنی و مهندسی موجود در مرکز استان و شهرستان ها هستیم تا علاوه بر تمرکز صنوف در یک مکان، کاهش بار ترافیکی و آلودگی را شاهد باشیم که امید است مورد موافقت قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر لزوم راه اندازی شهرک فناوری در استان با توجه به ظرفیت پژوهشی و تحقیقاتی موجود، افزود: گزارش لازم برای مکان یابی این شهرک انجام و ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: ساماندهی شهرک صنعتی اشتهارد نیز آغاز شده و زیرساخت ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک باید تکمیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار