فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال با اجرای 639 طرح پاکسازی میزان سرقت به عنف در استان 37 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۰۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی عصر امروز در حاشیه همایشی با موضوع هفته نیروی انتظامی در استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 639 طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان اجرا شده که در قالب آن بیش از 9 هزار کارتن‌خواب و 1897 خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند.
 
وی با بیان این که افزایش فعالیت اطلاعاتی و انتظامی پلس در هرمزگان موجب شده تا در بسیاری از حوزه‌های سرقت شاهد کاهش وقوع جرم باشیم، افزود: در سرقت به عنف 37 درصد، سرقت مغازه‌ها 6 درصد، سرقت منزل 2 درصد و کیف قاپی 39 درصد کاهش را داشته‌ایم.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: گشت‌های موتوری و خودرویی نیروی انتظامی افزایش قابل توجهی یافته و از ظرفیت مردم در زمینه امنیت محلات به خوبی بهره گرفته‌ایم به طوری که به جد می‌توان گفت که کاهش وقوع جرائم و افزایش امنیت عمومی در جامعه با همت و همدلی مردم میسر شده و نقش مردم در این میان بی‌سابقه بوده است.
 
سردار ملکی با اشاره کمبودهای موجود در استان در زمینه مدیریت بر کارتن‌خواب و کمبود مراکز درمانی و نگهداری این عده از افراد، عنوان کرد: نیروی انتظامی قادر است در کمتر از 72 ساعت کل کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری کند اما امکانات مناسب در زمینه ساماندهی و اسکان و درمان آنها وجود ندارد.
 
وی با اشاره به تأثیر جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در افزایش امنیت جامعه، افزود: در زمینه سرقت‌ها خرد بیشترین عامل را کارتن‌خواب‌های معتاد می‌دانیم و نیروی انتظامی در این زمینه بارها اقدام به جمع‌آوری این دسته از افراد کرده است اما نگهداری و درمان موردی آنها بخصوص در زمینه بانوان به مراکز بزرگی نیاز دارد که هنوز در استان به اندازه کافی ایجاد نشده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: نیروی انتظامی در زمینه انجام مأموریت‌های خود در مقابله با قانون‌شکنان جدی است و در 6 ماهه ابتدای امسال 96 دستگاه خودرو به جرم مزاحمت نوامیس توقیف شده است.
 
سردار ملکی به حجم وسیع تماس‌های مردم با سامانه 110 (فوریت‌های پلیسی) اشاره و خاطرنشان کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال بیش از 149 هزار ارتباط با 110 در سراسر استان برقرار شده که بیش از 55 هزار مأموریت پلیس را به دنبال داشته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار