نماینده ولی فقیه در استان البرز:
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در حضور من چندین مرتبه قول برای تامین ساختمان ستاد امر به معروف داده شده است، گفت: طرح اجاره ساختمان برای ستاد امر به معروف در استانی که در معرض بلاها است در شورای شهر مورد تصویب قرار نگرفت و حدود 150 میلیون برای اجاره این محل رد شد و معلوم است که کار پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۳۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 30 September 2016
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها درصدد هستند که مفاسد و منکرات اجتماعی را در جامعه عادی‌سازی کنند.
وی افزود: خدای تعالی خود دین را حفظ کرده و باید در این زمینه مراقب بود تا با بی‌توجهی و لودگی عده‌ای هوس‌مدار این نعمت از ما گرفته نشود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه متاسفانه مسیری در حال طی شدن است که قابل پیش‌بینی است، گفت: قبح زدایی از داشته‌های ما سبب ضربه زدن آسان توسط دشمن می‌شود و اگر تقدس زدایی کنند دارای آثار زیان‌بار جبران‌ناپذیری است.
وی بیان کرد: حرکت‌های مرموزی در این زمینه شروع شده و در سایه حمایت‌های دستگاه‌های دولتی متاسفانه قبح برخی از خلاف‌ها و منکرات گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه به عنوان نصیحت به مسئولان و متولیان امر متذکر می‌شویم، گفت: نگذارید غیرت دینی مردم نسبت به مسائل حساسیت‌زا تحریک شود و خدای ناکرده کاری که مورد نظر دشمن و به دنبال اجرای آن است محقق شده و این موضوع در  داخل تنش‌زایی و ایجاد اختلاف نماید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و عزاداری حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) و یارانش برای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه عدل و قسط بوده که در این راه تا بذل جان و همچنین اسارت خاندان پیش رفت.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مقدمه واجبات دینی است و بستر سازی واجبات بوده و نباید امر به معروف به تعدادی مسئله جزیی خلاصه شده در حالیکه دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع  بوده و بسیاری از شئون فردی و اجتماعی شامل این موضوع می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه منکرات تنها موضوع حجاب نیست، تصریح کرد: منکر فقط بیرون انداختن تعدادی از موی یک بانو در خیابان نیست و نباید دایره منکرات به این موضوع خلاصه شود هر چند که تذکر در این زمینه نیز لازم است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه این وظیفه همه شئون را در بر می‌گیرد، گفت: از مردم هم این وظیفه گرفته و جوری عمل شده که مردم به راحتی از کنار منکر عبور کرده و نسبت به تشویق به خوبی نیز بی‌توجه هستند و این موضوع به بلیه‌ای تبدیل شده است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه به فرموده امام‌علی (ع) کسانی که امربه معروف و نهی از منکر ندارند انسانهایی مرده ایستاده هستند، بیان کرد: تشویق به کار خیر و امر به معروف باید در دستور کار قرار گیرد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به تصویب قانون امر به معروف در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان و  ابلاغیه اجرای آن گفت: قسمت مهمی از این قانون که مختص به دستگاه‌ها و اجرای آن بر عهده دستگاه‌ها است عمل نمی‌شود و در اجرای این قانون مسامحه و‌ کم‌کاری می‌شود و برخی از دستگاه‌ها به صورت صوری اقداماتی انجام داده‌اند که دارای خروجی قابل ملاحظه‌ای نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اهتمامی برای اجرای این قانون وجود ندارد، گفت:  برای نمونه در این استان بعد از دو سال تلاش هنوز مسئولان استان به این نتیجه نرسیدند که لااقل برای ستاد امر به معروف دفتر و تجهیزاتی در نظر بگیرند تا کارکنان و اعضا بتوانند در راستای انجام وظایف خود در آنجا مستقر شوند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در حضور من چندین مرتبه قول برای تامین ساختمان ستاد امر به معروف داده شده است، گفت: طرح اجاره ساختمان برای ستاد امر به معروف در استانی که در معرض بلاها است در شورای شهر مورد تصویب قرار نگرفت و حدود 150 میلیون برای اجاره این محل رد شد و معلوم است که کار پیش نمی‌رود.
وی با بیان اینکه در قم با این شرایط نیز اقداماتی انجام می‌شود که ساحت کریمه اهل‌بیت(س)، مرجعیت شیعه و حوزه‌های علمیه مورد هجمه قرار می گیرد، بیان کرد: مسئولان در دستگاه‌ها باید پیشقدم‌ شوند و همان مر قانون عمل شود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌های استان در این زمینه مطالبه‌گری کنند، بیان کرد: دوستان خبرنگار و اهالی رسانه به این مسئله بپردازید و از مسئولان در این زمینه و اقدامات آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از وظایف آنها است، گزارش عملکردشان  را پیگیری و‌ مطالبه کنید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مورد فرارسیدن ماه محرم و درس‌های قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به ما آموخته که نباید از دشمن ترسید و باید ارزش‌های الهی را حفظ کرده و زیر بار ظلم و زورگویی نرویم.
وی  با بیان اینکه باید انقلابی و استکبارستیز بود، افزود: امام حسین(ع) یک‌ عنصر انقلابی است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کار استکبار ترویج منکرات است، بیان کرد: دشمن به دنبال از بین بردن اسلام و کاهش کار و‌ تلاش در جامعه بوده و در صدد است که رشد علمی و فناوری در کشور متوقف شود و امنیت و اقتدار از بین برود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه از بین بردن رونق اقتصادی از اهداف دشمن است، گفت: امام حسین(ع) به ما می آموزد که در مقابل تمام دنیا ایستاده و تنها و تنها از خدا بترسید تا پیروز شویم.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آموزه‌های حسینی ما را در مقابل دشمن حفظ کرده است، بیان کرد: دشمن سلطه‌گر بوده و سعی دارد سفره سلطه خود را در کشور ما پهن نماید و متاسفانه عده‌ای واداده غرب‌زده که اسم آمریکا را می‌شوند قند در دلشان آب می‌شود و از روش اعتدالی برخی از دولتمردان استفاده کرده و تلاش می‌کنند نظام اسلامی را به سمت غرب ببرند و با سخنان پوچ و بی‌معنا القا کنند که چاره‌ای جز ارتباط با کدخدا نیست.
وی با بیان اینکه این افراد استکبار ستیزی را تندروی می‌دانند، ادامه داد: برخی می‌گویند که نا آرامی و‌ خشونت موجود نتیجه تندروی است و باید با گفت‌وگو و مذاکره مسائل را مرتفع و رفاه و آسایش را به ارمغان آورد و در این راه حاضر هستند زیر بار هر قراردادی که تعهد آور است و منافع و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و زمینه را برای جاسوسی و دیگر مسائل فراهم می‌کند، امضا کنند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اگر مردم به فرامین امام(ره) ‌و رهبری معظم بی‌توجه باشند خسارت سنگینی متوجه کشور می‌شود، عنوان کرد: شعارهای انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمن به دنبال گرفتن روحیه استکبارستیزی که از شعارهای انقلاب اسلامی است بوده تا بتواند بار دیگر بر این کشور مسلط شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه هرگز زیر باز ذلت نمی‌رویم و این از مکتب حسین(ع) به دست آمده است، گفت: این روحیه در مساجد و محافل حسینی تقویت شده و دشمن مدتی است سعی می‌کند که مساجد را از کار بیندازد و در این راه ترفند و تبلیغات زیادی انجام داده است‌.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایجاد بدعت در سخنرانی و مداحی خرافی برای کمرنگ کردن روحیه انقلابی و مکتبی جوانان است، گفت: از یک طرف به دنبال ایجاد تفرقه و تنش بوده و از سوی دیگر نتیجه جلسه امام حسین (ع) را بی‌تفاوتی مستمع قلمداد می‌کنند.
وی با بیان اینکه در برخی هیئات مذهبی برخی مستمعین از راه اصلی منحرف شده و از دین فاصله می‌گیرند، گفت: در برخی از ه‍یئات که پول‌های کلانی مصرف می‌کنند آیا به جنایات گروه‌های تروریستی و تکفیری می‌پردازند و در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت(ع) اقدامی انجام داده‌اند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: در برخی موارد قمه‌زنی و خرافه پرستی را ترویج کرده و برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) حاضر نیستند کاری انجام داده که این اسلام، اسلام آمریکایی و همان تعبیر رهبری انقلاب به شیعه لندنی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه کار هیئات باید مشخص باشد، افزود: متولیان مساجد و تکایا با تدبیر فضا را برای رشد معنوی و اعتقادی فراهم کرده و طوری برنامه‌ریزی کنید تا مانع ایجاد راه‌بندان شده و بلند کردن صدا در ساعات پایانی شب سبب اذیت و آزار مردم نشود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی نباید سبب ایجاد مزاحمت صوتی و رفت و آمدی برای شهروندان شود، گفت: خرافه‌هایی مانند راه افتادن بانوان بعد از دسته‌های سینه‌زنی باید جمع شود چون این کار در برخی از موارد به ترویج بی‌بندوباری می‌انجامد.
به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه پیام‌های امام حسین(ع) در روی پارچه‌ها نوشته‌ و برای ترویج به بانوان داده شود، گفت: وقت نماز در هیئت‌ها حتما مورد توجه قرار گیرد و از پرچم نیز برخلاف علم زیاد استفاده کنید و در روایات نیز به آن تاکید شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه از خواندن شعرهای سبک  پرهیز شود، گفت: مداحان سعی کنند روضه فاش و عیان نخوانند و روضه سربسته مورد توجه قرار گیرد.
امام‌جمعه کرج با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی در حفظ امنیت تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد و این روز را به همه کارکنان این نیروی خدوم تبریک عرض می‌کنم و برای شهدای این نیرو علو درجات خواستارم.
وی افزود: دامنه فعالیت‌های ناجا بسیار گسترده بوده و از مرزها تا پشت درب منازل با برقراری امنیت زمینه‌ساز زندگی افراد هستند که این امنیت یکی از نعمات خداوند است که توسط ناجا حفظ و حراست می‌شود.
امام‌جمعه کرج گفت: ایجاد احساس امنیت توسط ناجا نیازمند حمایت همه جانبه از این نیرو است و از فرمانده ناجا نیز درخواست حمایت از نیروی انتظامی البرز  و نگاه ویژه جهت رشد کمی و کیفی را داشته و در البرز نیز نیازمند توانایی مضاعف برای خدمت است.
امام جمعه کرج با اشاره با فرمایشات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه معظم‌له اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با این فرمایشات از ایجاد فتنه جدید در کشور جلوگیری کردند و دشمن نیز برای ایجاد شکاف و چند دستگی و بهره‌برداری خود بین نیروهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه ابدا نباید به دشمن چنین فرصتی داده شود گفت: یکی از عرصه‌هایی که برای برهم زدن انسجام داخل مدنظر دشمن قرار دارد انتخابات است.
وی افزود: بصیرت افراد در موضع‌گیری و اعلام نظر باید مشخص باشد و نباید کار به جایی برسد که خود ایشان وارد عمل شده و هزینه نمایند که این کار به معنی رفوزگی عده‌ای در کشور است.
وی افزود: با سخنان و واکنش‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی مشخص است که دشمن سیلی خورده و نقشه‌اش خراب شده است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمن با تضعیف رهبری و نیروهای انقلابی به دنبال جنگ روانی است, گفت: بصیرت لازم باید در این زمینه حفظ  و جنگ روانی دشمنان باید خنثی شود.
امام‌جمعه کرج گفت: مردم انقلابی با انسجام و وحدت نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار