خبرگزاری شبستان: نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را از شهر تل آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 26 September 2016

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ،نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان دیدار با بنیامین نتانیاهو وعده داد که اگر رییس جمهوری آمریکا شود سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.

ترامپ این اظهارات را در دیدار با بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی که عصر روز گذشته با هیلاری کلینتون،نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز دیدار کرده بود،بیان کرد.

ترامپ در این دیدار تاکید کرد که بیت المقدس پایتخت دائمی و همیشگی یهودی ها برای بیش از سه هزار سال بوده است و اینکه ایالات متحده آمریکا در دولت ترامپ در نهایت لایحه دیرینه کنگره برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت لاینفک اسراییل را خواهد پذیرفت.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 میلادی میلادی در جنگ اعراب و اسراییل نیمی از بیت المقدس را تصرف کرد و آن را در سال 1980 میلادی به سرزمین های اشغالی الحاق کرد. آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل این الحاق را به رسمیت نمی شناسند و به همین دلیل بیت المقدس مسئله اصلی است که باید در گفتگوهای صلح با فلسطینی ها حل شود.

کنگره آمریکا در اکتبر سال 1995 میلادی خواستار به رسمیت شناختن بین المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تخصیصی بودجه برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس شد ؛اما هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا نه جمهوری خواه و نه دموکرات این درخواست را اجرایی نکردند.

گفتنی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وعده های انتخاباتی بزرگ سعی در جلب رضایت لابی یهودی آمریکا "آیپک" و کسب آرای یهودیان این کشور در انتخابات آتی ریاست جمهوری را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار