کد خبر: ۲۹۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 20 September 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار ارائه آموزش‌ فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی شد.

مریم قهرمانی صارم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که شهرهای بزرگ و کلانشهرها با آن دست به گریبان هستند، موضوع ترافیک‌ است.

وی افزود: ترافیک امروزه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان و مدیران شهری مطرح بوده و سالانه هزینه‌های سنگین و چند صد میلیاردی برای کنترل ترافیک و کاهش خسارات ناشی از آن به کشور تحمیل می‌شود.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: معضل ترافیک یک موضوع تک بعدی نیست که تصور کنیم تنها زمان مردم را به هدر می‌دهد، بلکه هر دقیقه ترافیک ضمن هزینه‌های سنگین مادی از جمله مصرف سوخت، در آلودگی محیط زیست، افزایش آلاینده‌های جوی و خسارات جدی به سلامت شهروندان نیز نقش موثری دارد.

قهرمانی صارم گفت: از سوی دیگر بر اساس نظرات کارشناسان و محققان، سالانه هزینه‌های سنگینی به شهروندان ساکن مناطق پرجمعیت از نظر روحی وارد می‌شود که بخش مهمی از این هزینه‌ها ناشی از ترافیک‌های سنگین و چند ساعته است.

وی بیان داشت: برای کنترل ترافیک نیازمند اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم و شورای اسلامی شهر کرج در دوره چهارم تلاش بسیاری برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی از جمله تامین اعتبارات لازم برای نصب دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در کنار این اقدامات باید دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور آموزشی و فرهنگی نیز نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ترافیک تلاش بیشتری داشته باشند.

قهرمانی‌ صارم گفت: یکی از نیازهای امروز ما آموزش فرهنگ ترافیک به نسل جوان و به ویژه در سنین پایه و در مقطع ابتدایی است و باید این بخش از آموزش به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار نظام آموزشی ما مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر به تجربه کشورهای پیشرفته توجه کنیم، در می‌یابیم که آنها از کودکی فرهنگ صحیح استفاده از وسائل نقلیه شخصی و عمومی و فرهنگ صحیح رانندگی را آموزش می‌دهند و به همین دلیل شاهد هستیم که آنها معضلات کمتری در حوزه ترافیک دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار