کد خبر: ۲۹۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 20 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بر معرفی واقعه غدیرخم از سوی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: واقعه غدیرخم باید از مهجوریت خارج شود.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید غدیر خم، تحلیل و تبیین واقعه غدیر را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: متأسفانه بعضی از خانواده‌ها و افراد جامعه شناخت دقیق از واقعه غدیر ندارند درحالی‌که مسئله شناخت ولایت و جانشینی آن در دین مبین اسلام یکی از ضروریات است.

مسعودی واقعه غدیر خم را یکی از مهم‌ترین عوامل تثبیت جایگاه ولایت در دین اسلام دانست و بر همکاری و همفکری مسئولان اجرایی و دستگاه‌های فرهنگی برای تبیین این مهم تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر خم از ارزش و منزلتی بالایی برخوردار است، گفت: در آخرین سفر حج پیامبر (ص) ملکف به ابلاغ این رسالت بزرگ شدند.

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه پیامبر(ص) حجاج را در محلی به نام غدیر جمع کردند و بر بلندای ایستادند و دست راست علی بن ابی‌طالب را گرفتند و فرمودند «هر کس ولایت من را دوست می‌دارد باید ولایت علی (ع) را نیز دوست بدارد»، گفت: در این واقعه مهم و ارزشمند بنا بر روایات ۱۰ هزار نفر حضور داشتند.

مسعودی در ادامه به برخی اختلافات اهل تشییع و تسنن اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از اختلافات شیعه و سنی بحث ولایت است، شیعیان معتقدند اولین خلیفه مسلمین علی بن ابی‌طالب است و اهل تسنن معتقدند که ابوبکر اولین خلیفه مسلمین بعد از پیامبر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز به دلایل جانشینی علی بن ابی‌طالب بعد از نبی اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل همین واقعه غدیر و حدیث «من کنت مولاِ فهذا علی مولاِ» است.

مسعودی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید برای شناسایی و معرفی واقعه غدیر خم تلاش کنند، گفت: به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از توان مبلغان و روحانیون مستقر در مساجد و حسینیه‌ها اقدام به تفسیر و تحلیل این واقعه تاریخی برای عامه مردم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار