عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ایلام:
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ایلام گفت:برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ و تهاجم غربی ها باید برنامه های فاخر و بازی های جذاب با مبانی تقویت بینش و باورهای دینی و نیز آموزش خانواده ها با مزایا و مضرات دنیای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 13 September 2016
حجت بلوچی درکارگاه آسیب های فضای مجازی اظهار کرد: با پیشرفت فناوری های اینترنتی ، نظام جهانی سلطه برای تحقق اهداف استعماری خود بر فضاهای مجازی تمرکز کرده است.

وی یاد اوری کرد: اندیشکده های غربی به عنوان تصمیم گیرندگان اصلی نظام سلطه با تولید برنامه ها و ایجاد فضاها و شبکه های مختلف سخت و نرم افزاری نحوه استفاده از کاربران این فضاها و شبکه ها را مدیریت می کنند.

وی افزود: اکنون غربی ها با ایجاد جنگ نرم رسانه ای، تحریف یا سانسور واقعیت ها تلاش دارد که اهداف و سیاست های خود را در بین کاربران جوامع دیگر القا و اشاعه کند و همچنین جاسوسی از طریق فضای مجازی دیگر اقدام های نظام سلطه است.
 

بلوچی یادآور شد: دشمن هم اکنون با استفاده از تجهیزاتی چون رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی و به روز کردن این تجهیزات تبلیغاتی گسترده بر علیه جهان اسلام، ایران و مکتب شیعه انتشار می دهد.

وی گفت: شنود و کنترل تلفن مخاطبان و کسب اطلاعات از آنها و نیز تجزیه و تحلیل این اطلاعات کسب شده از مردم یکی از راه هایی است که دشمنان ازطریق آن در صدد نفوذ در بین دیگر کشورها و جوامع و نیز عضوگیری و جذب افراد مختلف و به خصوص قشر نخبه هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از زندگی مردم در فضا های مجازی و شبکه های مختلف ماهواره ای سپری می شود، افزود: در حال حاضر 164 شبکه فارسی زبان برون مرزی وجود دارد که در این شبکه ها با بکارگیری افراد توانمند ایرانی در زمینه رسانه سیاست ها و اهداف خود را به ببینندگان خود القا می کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به دوشبکه فارسی زبان بی بی سی انگلیس و وی اُ ای (VOA) آمریکا با هدف جذب مخاطب ایرانی تاکید کرد: شایعه پراکنی، نشراکاذیب، تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی، تولید و پخش مستند های هدف دار، تشویش اذهان عمومی سعی دارد که مردم و به ویژه قشرجوان را با اهداف خود هم سو کند.

وی ایجاد شبکه های کودک و نوجوان با پخش برنامه های خلاف موازین شرعی، دینی و فقهی و نیز شبکه های مذهبی با انتشار برنامه هایی با مبانی تحریف اسلام و شیعه ستیزی، اسلام هراسی، بهره برداری از دین به نفع خود به خصوص در آیین های عزای امام حسین (ع) و بزرگ نمایی واقعیت ها را از دیگر سیاست های نظام سلطه دانست.

وی تلاش دنیای غرب را استعمارگری جدید در کشورهای مختلفی چون ایران ذکر کرد و گفت: اشاعه فرهنگ و مدل های غربی به جای پوشش ملی و اسلامی، ترویج نگهداری از حیواناتی چون سگ و جایگزینی حیوان به جای انسان، همجنسگرایی، ازدواج سفید، هرزه نگاری، خشونت، بازی های خشن و... از برنامه های غرب برای خانواده های ایرانی است.

بلوچی به مسئولان فرهنگی و برنامه ریزان کشور توصیه کرد: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ و تهاجم غربی ها باید برنامه های فاخر و بازی های جذاب با مبانی تقویت بینش و باورهای دینی و نیز آموزش خانواده ها با مزایا و مضرات دنیای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار