کد خبر: ۲۹۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 13 September 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا در البرز ادامه دارد.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و با هدف کاهش آلودگی هوا طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متأسفانه برخی مالکان خودروها بدون توجه به دودزا بودن وسیله نقلیه خود در سطح شهر تردد کرده و مشکلات زیست محیطی از جمله آلوگی هوا را ایجاد می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: براساس قانون، حرکت وسایل نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع است و این خودروها باید به پارکینگ منتقل شوند.

شریفی با بیان اینکه باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلات آلودگی هوا را مرتفع کنیم، افزود: با توجه به غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.

شریفی با بیان اینکه در این راستا خودروهای آلاینده شناسایی و توقیف می‌شوند، بیان داشت: پس از توقیف این خودروها، آنها پلاک تعمیرگاه می‌گیرند که باید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آلایندگی هوا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که باید این فرهنگ بیش از پیش در بین مردم نهادینه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: استفاده از خودروهای شخصی و به ویژه به صورت تک سرنشین ترافیک،‌ آلایندگی‌ها و ارتقای هزینه‌ها از جمله سوخت را به همراه دارد که لازم است شهروندان برای تردد در سطح شهر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شریفی در ادامه سخنان خود با تأکید بر انجام معاینه فنی خودروها ادامه داد: در این راستا لازم است تا مالکان خودروها، نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدامات لازم را انجام داده و در رفع نواقص خودروی خود تسریع کنند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 13 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است،‌ اظهار داشت: از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار