کد خبر: ۲۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 10 September 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مراسم قرائت دعای عرفه در 150 مسجد، مصلای نماز جمعه و امامزاده استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم دوست دار اهل بیت (ع) و خداجوی با خواندن این دعا نشان می دهند که طوق بندگی باریتعالی را بر گردن می اندازند.

وی اظهار داشت: عرفه به معنای معرفت و شناخت است و نقطه آغازینی است که شعور جریان کربلا و انقلاب امام حسین (ع) را می توان از مراسم عرفه به خوبی درک کرد.

وی گفت: در تاریخ روز عرفه به عنوان عید یاد نشده ولی در روایات اهل بیت (ع) از این روز به عنوان عید یاد می شود و پیامبر اسلام (ص) نیز فرموده اند 'بندگانی که در این روز به دعا و نیایش بپردازند خداوند متعال آن ها را می بخشاید'.

مسعودی اضافه کرد: همچنین حضرت علی (ع) نیز فرموده اند 'اگر کسی در هیچ روزی بخشیده نشود در این روز از طرف خداوند بخشیده و آمرزیده می شود'.

وی، روز عرفه را روز ارتقای سطح بینش به معارف اسلامی و ارزش های الهی دانست و اضافه کرد: روز عرفه روزی است که بندگان مخلص می توانند جایگاه بندگی خود در مقابل خدا را بشناسند و روز ارتباط گیری با حضرت حق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: روز عرفه روزی است که امام حسین (ع) در دعای پرفیض خود آن را به تمامی انسان ها بهتر شناسانده است.

وی اظهار داشت: تاکید بسیار شده که مردم سعی کنند از روز و دعای عرفه استفاده ی کامل را ببرند

مسعودی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز طبق ابلاغی که به ادارات تابعه شهرستانی داشته تا با مساجد جامع شهرستان ها هماهنگی لازم را داشته باشند تا از فردا حدود ساعت 14 در مساجد پرحمعیت استان مراسم دعای عرفه برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار