کد خبر: ۲۹۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 10 September 2016


مدیر آموزش و پرورش نظرآباد البرز گفت: پروژه مهر 95 زمینه پاسخگویی به نیازهای مدارس را با رویکردی مشارکتی - تیمی فراهم آورد.

محسن شهبازی روز شنبه در نشست با خبرنگاران از پروژه مهر به عنوان نماد مدیریت و برنامه ریزی در عرصه تعلیم و تربیت یاد و خاطرنشان کرد: انجام صفر تا صد اقدامات مربوط به این طرح مهم در مدارس نیاز به مشارکت و همدلی اعضای کمیته های 5 گانه پروژه مهر و دستگاه های اجرایی دارد که خوشبختانه این تعامل در محقق شدن اهداف تعریف شده در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی هفتگی و سالانه مدارس در بخش آموزشی - تربیتی ، توجه به مسائل بهداشتی ، زیبا سازی ، امکانات ورزشی، نمازخانه و کتابخانه ای، تعمیر میز و نیمکت ها ،ایزوگام و آسفالت ، فضای سبز ، آماده سازی کلاس ها ، ثبت نام دانش آموزان ، سامانه سناد ، ساماندهی نیروی انسانی و کلاس بندی دانش آموزان را از محورهای مهم پروژه مهر در مدارس نظرآباد برشمرد.

شهبازی در ادامه به آماده بودن مدارس نظرآباد برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی 96-95 پرداخت و یادآور شد: با مشارکت خیرین و همکاری تنگاتنگ دستگاه های اجرایی اقدامات بی نظیری در بخش تکمیل فضاهای آموزشی و فرهنگی در این شهرستان صورت گرفته است که این مهم نشان از نگاه دلسوزانه این عزیزان در فرآیند تعلیم و تربیت دارد.

وی آماده شدن سه واحد آموزشی که سال ها به دلیل مشکلات مالی به صورت نیمه کاره رها شده بود را از جمله اقدامات موثر و مهم در قالب پروژه مهر در نظرآباد به همت خیرین مدرسه ساز دانست و اظهار کرد: خیرین نیک اندیش در حرکتی معنوی از افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس در نقاط پرجمعیت شهرستان جلوگیری کردند.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد البرز گفت: زمینه فعال کردن اولین هنرستان فنی حرفه ای ویژه دانش آموزان استثنایی فراهم شده است تا با کمک خیرین در آینده ای نزدیک آغاز بکار کند و همچنین مرکز اختلالات یادگیری ویژه دانش آموزانی که در درک و یادگیری دروس مختلف تحصیلی با مشکل روبرو هستند راه اندازی شد.

شهبازی با اشاره به اینکه تا سال گذشته مدیران مدارس نظرآباد برای تهیه فرم دانش آموزان با واحدهای تولیدی قرارداد انعقاد می کردند افزود: برای پیشگیری از هر گونه اعتراض اولیاء دانش آموزان در بخش تهیه فرم لباس مدارس البته با هماهنگی صورت گرفته با اصناف و اداره صنعت ، معدن و تجارت

شهرستان ، والدین با مراجعه حضوری و بدون واسطه اقدام به تهیه فرم برای فرزندانشان کردند.

وی با پیش بینی 25 هزار نفری جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی 96-95 یادآور شد: نام بیشتر دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شده است و برای یک هزار و 786 نیروی انسانی فعال در آموزش و پرورش نظرآباد نیز ابلاغ صادر شده است.

شهبازی بیان کرد: از نیمه خرداد ماه سال تحصیلی 95-94 اقدامات برنامه ریزی برای پروژه مهر در نظرآباد البرز کلید خورد تا با برگزاری نشست های مختلف بستر و شرایط لازم برای عملیاتی کردن طرح های در نظر گرفته شده در سطح مدارس این شهرستان بوجود آید.

وی با اشاره به تشکیل ستاد های اصلی و فرعی ثبت نام در نظرآباد اظهار کرد: با انجام بازدید های هفتگی از مدارس ، برگزاری نشست های آموزشی مختلف برای مدیران با عنوان پروژه مهر و قانونمداری موجب شد که در این شهرستان شاهد کم ترین شکایت از اولیاء نسبت به عملکرد اولیاء باشیم.

وی ساماندهی فضای فیزیکی و تجهیزات اداری ، سالن اجتماعات ، مرکز ضمن خدمت معلمان ،راه اندازی سیستم درون شبکه اداری با مدارس ( اتوماسیون ) که نقش مهمی در کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت، پاسخگویی سریع به بخش نامه ها ، پیشگیری از تردد روزانه مدیران و معاونان مدارس به اداره را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش نظرآباد ذکر کرد.

شهبازی گفت: از خبرنگاران به عنوان فعالان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نیز انتظار داریم در انعکاس اخبار مربوط به حوزه آموزش و پرورش بعنوان مهمترین نهاد فرهنگی - اجتماعی در جامعه بکوشند.

مسوول روابط عمومی و کارگروه توجیه و تبلیغ اطلاع رسانی آموزش و پرورش نظرآباد البرز نیز در این نشست گفت: پروژه مهر 95 در این شهرستان با جدیت و به صورت گام به گام در 5 کمیته با هدف آماده سازی مدارس برای یک سال تحصیلی جدید تا کنون دنبال شده است.

علی داداشی اظهار کرد: در این کارگروه با مشارکت فعالان رسانه تلاش کردیم در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نسبت به مسائل مربوط به پروژه مهر 95 در نظرآباد اقدامات مناسبی انجام شود.

وی ایجاد فضای مناسب در راستای بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت در مدارس را از اهداف مهم پروژه مهر 95 در این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: تلاش کرده ایم با تحول خاصی که در حو زه کاری - اجرایی آموزش و پرورش نظرآباد صورت گرفته است دانش آموزان ، اولیا و مدیران دستگاه های اجرایی فعال در شهرستان آن را به چشم ببینند و با مشارکت بیشتر در رشد کمی و کیفی تعلیم و تربیت در این شهرستان بکوشند.

در این نشست مدیر آموزش و پرورش نظرآباد یک لوح تقدیر که به مناسبت روز خبرنگار تهیه شده بود به همراه یک کارت هدیه به خبرنگاران اهداء کرد.

شهرستان نظرآباد البرز 25 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار