معاون اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی:
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای زوج های معلول ساکن شهرهای استان، 149باب منزل ویژه آنها ساخته می شود.
کد خبر: ۲۹۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 07 September 2016

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، محسن مروی امروز در آیین شروع ساخت یک واحد مسکونی برای یک زوج معلول در فردوس اظهار کرد: بر اساس تفاهم پنج جانبه بین نهادهای مربوط 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای احداث این واحدها با زیربنای 60 تا 75 مترمربع اعطا می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای آغاز نهضت مسکن برای معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی سهمه استان دو هزار و 377 واحد بود که از این تعداد هزار و 203 واحد تحویل شد و 406 واحد نیز آماده واگذاری است.
وی تصریح کرد: واحدهای آماده بهره برداری به دلیل اینکه باید انشعاب برق رایگان داشته باشند، هنوز اقدامی نشده بلاتکلیف مانده است.
وی افزود: مشخصات بیش از 95 هزار نفر معلول در بانک اطلاعات بهزیستی استان ثبت شده است که وظیفه داریم سالانه 10 درصد جمعیت زیر پوشش را از چرخه حمایت خود خارج کنیم.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای ساخت 149 واحد شهری مبلغ 300 میلیون ریال به صورت بلاعوض، 150 میلیون ریال از سوی بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال از سوی بهزیستی و 50 میلیون ریال از سوی انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی و در مجموع 600 میلیون ریال پرداخت می شود.
مروی افزود: برای ساخت 132 واحد مسکن روستایی نیز مبلغ 180 میلیون ریال به صورت بلاعوض، 100 میلیون ریال از سوی بنیادمسکن، 60 میلیون ریال از سوی بهزیستی و مبلغ 20میلیون ریال از سوی بنیادمسکن تامین می شود.
وی گفت: یک باب واحد مسکونی ویژه یک زوج معلول در فردوس در زمینی به مساحت 80 مترمربع و در مدت دو ماه احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
محمد رضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برنامه مشابه ای برای خانه دار شدن معلولان دارد که کار خوبی است و امیدواریم به تدریج مشکل مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد(ره) حل شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار